آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
اخبار کشور
۳

انتقاد از تاخیر در تصویب طرح رسیدگی به دارایی مسئولان

نماینده مردم مشهد در مجلس از معطل ماندن طرح رسیدگی به دارایی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت انتقاد کرد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره ارجاع طرح رسیدگی به دارایی مسئولان نظام به کمیسیون ویژه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: قانون جامعی که به مجمع تشخیص رفته بود و در جلسه هفته گذشته به بحث گذاشته شد، انتظار است که زودتر به نتیجه برسد.

وی اعلام لیست اموال و دارایی های مسئولان را یکی از اصول مسلم قانون اساسی خواند و تصریح کرد: قانون اساسی صراحت دارد که مسئولان لیست اموالشان را اعلام کنند اما تاکنون این مسئله معطل مانده و در جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص نیز به نتیجه نرسید و به کمیسیون دیگری ارجاع شد تا در آن کمیسیون ویژه بار مالی آن را بر طرف کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: اینکه بنده در فرمی پیش از نمایندگی و بعد از نمایندگی لیست اموالم را اعلام کنم، چه باری مالی ای ایجاد می کند؟

کریمی قدوسی تاکید کرد: افکار عمومی، رسانه ها و نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که هرچه زودتر این طرح عملیاتی شود چرا که این طرح نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بسیاری از مفاسد اقتصادی خواهد داشت.

وی در ادامه به تسنیم گفت: از مجمع تشخیص انتظار داریم تا کمیسیون ویژه، هرچه زودتر با نشست مشترک با دولت، مجلس و قوه قضائیه به یک جمع بندی برسند و تکلیف این اصل قانون اساسی را سریعتر مشخص کنند؛ بالاخره نمی توانند این اصل قانون اساسی را حذف کنند.

گفتنی است؛ طرح رسیدگی به دارایی مسئولان و کارگزاران نظام پس از کش و قوس های فراوان در مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص ارجاع شد و با گذشت بیش از 19 ماه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح شد اما در همان بدو ورود مجمع به جزئیات طرح، اعضای مجمع تشخیص این طرح را به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون ویژه ای ارجاع دادند.