آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
اخبار کشور
۲

خوزستان هفته جاری میزبان

نخستین سفر استانی رئیس جمهور است

استاندار خوزستان گفت: این استان در روزهای پایانی هفته جاری میزبان نخستین سفر استانی رئیس جمهور خواهد بود.

عبدالحسن مقتدایی دیروز در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی، این سفر در سه روز آخر هفته جاری انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در برنامه ریزی دولت، خوزستان به عنوان نخستین مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور انتخاب شده و اکنون نیز در حال تدوین نقطه نظرات مسئولان، مدیران استانی و نمایندگان مجلس برای ارائه به رئیس جمهوری و هیئت دولت هستیم.

مقتدایی افزود: در این سفر تلاش می کنیم مشکلات طرح های استانی بررسی شود و پروژه هایی که مشکل آن ها در وزارتخانه ها قابل حل است از برنامه این سفر خارج شده است.

استاندار خوزستان افزود: برای اجرای پروژه های تامین آب آشامیدنی در استان مقرر شده از محل صندوق ذخیره ارزی اعتباراتی به این پروژه ها اختصاص یابد تا تمام شهرهای خوزستان از آب آشامیدنی با کیفیت برخوردار شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان بررسی خواهد شد تعیین تکلیف 550 هزار هکتار از اراضی طرح کشاورزی در خوزستان است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همچنین یکی از مشکلات اساسی رودخانه کارون ورود فاضلاب های شرق به این رودخانه است که معین شد پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق کارون از محل اعتبارات وزارت نیرو تامین شود.

مقتدایی با اشاره به طرح انتقال آب کارون گفت: در سفر سه روزه رئیس جمهور به استان خوزستان موضوع طرح انتقال آب بهشت آباد نیز مطرح می شود و از وی خواسته ایم در این سفر نظر شورای عالی آب درباره اجرای این پروژه را اعلام کند.

وی با بیان اینکه در این سفر رئیس جمهوری به غیر از شهر اهواز با مردم سه شهرستان محروم استان نیز دیدار خواهد داشت، گفت: یکی از مسائلی که دفتر ریاست جمهوری بر اجرای آن در سفر به خوزستان تاکید داشت دیدار با مردم شهرستان ها و مناطق محروم بود که این مسئله جزو برنامه های اصلی سفر به خوزستان است.