آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۱۱۳
بازار دیجیتال
۲۶

Matias عرضه می کند

کیبورد دو تکه و کیبورد امنیتی جدید

دنیای اقتصاد- بازار لوازم جانبی دیجیتال همیشه داغ و پررونق است. درست به همین دلیل هم هست که شرکت های تولیدکننده مختلف سعی دارند، با طراحی لوازم جانبی کاربردی با طراحی منحصر به فرد و متفاوت سهم بیشتری از این بازار را به خودشان اختصاص بدهند.

در این میان اما بعضی از کاربران تمایل دارند ماوس و کیبورد که بیشترین تعامل را از طریق آنها دارند، طراحی کلاسیک و قدیمی خودش را حفظ کند. به این ترتیب است که شرکت Matias به تازگی یک کیبورد جدید با کلید های باکیفیت مکانیکی و البته با ظاهری قدیمی را رونمایی کرده است.

این کیبورد که با مدل Ergo Pro به بازار معرفی شده است، تنها طراحی ظاهری قدیمی داشته و کیفیت و اجزای آن کاملابه روز و مناسب هستند. کلیدهای این کیبورد مکانیکی هستند و نسبت به کلیدهای جدید ساختاری مقاوم تر دارند.

طراحی این صفحه کلید جدید به گونه ای است که به دو قسمت تقسیم می شود و ارتباط این دو بخش از طریق یک کابل نازک و منعطف که طول آن به 31 سانتیمتر می رسد، برقرار می شود. با این اوصاف کاربران این محصول می توانند دو قسمت مختلف صفحه کلید را بر اساس نوع کاربرد و سلیقه خودشان در زوایای مختلف قرار داده و با آنها کار

کنند. کلیدهای جهت دار این کیبورد در گوشه سمت راست و پایین آن منتقل شده اند. در این صورت برای استفاده از این کلیدها نیاز نیست کاربران دست راست خودشان را زیاد جابه جا کنند. این صفحه کلید دارای سه پورت

USB 2.0، کلیدهای کنترلی چندرسانه ای و کلیدهای ویژه برای فرمان های برنامه آفیس است. این کیبورد جدید که با هر دو سیستم عامل های ویندوز و مک سازگاری دارد، قرار است از ماه آگوست آینده و با قیمت 200 دلار به بازار عرضه شود.

این شرکت همچنین یک کیبورد امنیتی را هم طراحی و معرفی کرده است. این کیبورد امنیتی که با نام Secure Pro Keyboard به بازار معرفی شده است، ساختار بی سیم داشته و می تواند سیگنال های ارسالی را رمزگذاری کند. این کیبورد هم با ویندوز و مک سازگار است و از باتری بزرگی بهره می برد که باعث افزایش سرعت کار با آن می شود.

این کیبورد امنیتی هم قرار است به زودی و با قیمت 170 دلار به بازار عرضه شود و به فروش عمومی برسد.