آرشیو سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۸۹۱
فرهنگ و هنر
۵

رئیس جدید مرکز موسیقی ارشاد:ارکسترها بعد از عید فعال می شوند

مراسم تودیع و معارفه مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد روز گذشته با حضور معاون هنری وزیر ارشاد، مدیرعامل خانه موسیقی و تعدادی از هنرمندان در سالن همایش رودکی تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش تسنیم، محمدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: به عنوان نماینده کوچکی از خانه موسیقی اعلام می کنم که از انتصاب آقای ارجمند خوشحال هستم که این مسئولیت به اهل خود واگذار شد و یک بار دیگر پس از مدیریت آقای میرزمانی این اتفاق خجسته در دولت تدبیر و امید صورت گرفت. وی با اشاره به گلایه هایی از سوی خانه موسیقی ایران ادامه داد: امیدواریم اولین کاری که دکتر ارجمند انجام دهند ترمیم اعتماد هنرمندان باشد و هنرمندان برای تعامل سازنده با مدیریت دفتر موسیقی جمع شوند.

نوربخش در بخش دیگری از سخنانش به بحث مجوزها پرداخت و تاکید کرد: از آقای مرادخانی می خواهیم که راه پیچیده و ملال آور در این حوزه را برداشته و به هنرمندان اعتماد کنند.

در ادامه این مراسم معاون هنری وزارت ارشاد به سخنرانی پرداخت و ابتدا از زحمات علیرضا پاشایی در دوره گذشته تشکر کرد و گفت: تلاش داریم برای هنرمندان فضایی را فراهم کنیم که ممنوع الفعالیت ها را از این مشکل رها کنیم و بتوانیم با یک تعامل سازنده هیچ ممنوع الفعالیتی در این حوزه نداشته باشیم. آخرین سخنران مراسم هم پیروز ارجمند، رئیس جدید مرکز موسیقی وزارت ارشاد بود که بیشتر درباره برنامه هایش سخن گفت و وعده داد برای راه اندازی ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی و ارکستر گروه کر تهران اقدام کند. وی گفت: در همین مدت مطالعاتی انجام دادیم و ظرف ده روز آینده اولین نشست را انجام خواهیم داد و فراخوانش را اعلام می کنیم. مراحل اولیه این ارکسترها قبل از عید انجام خواهد شد و بعد از عید رسما فعالیت همه این ارکسترها شروع خواهد شد. هم اکنون هیچ مشکلی در فعالیت این ارکستر ها نداریم.

ارجمند درباره بخش نظارت و ارزشیابی هم توضیح داد: امیدواریم در دوره مدیریتی من کمترین کار را در حوزه نظارت و ارزشیابی داشته باشیم و کارها را به هنرمندان بسپاریم و بیشتر در حوزه های پژوهش های موسیقی بپردازیم و در این امر از جامعه دانشگاهی حمایت می کنیم.سالار عقیلی، خواننده موسیقی ایرانی و امیر تاجیک، خواننده موسیقی پاپ کشورمان نیز در این مراسم قطعاتی را اجرا کردند