آرشیو سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۸۹۱
اقتصاد
۴

وزیر اقتصاد: رئیس بورس برکنار نشده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی شایعات مربوط به برکناری رئیس سازمان بورس را تکذیب کرد و گفت: صالح آبادی با قوت به فعالیت خود در این سمت ادامه می دهد.

علی طیب نیا در گفت و گو با تسنیم، در واکنش به شایعاتی مبنی بر برکناری رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: وی مورد تائید وزارت اقتصاد است و تصمیمی برای برکناری اش نداریم.شاخص بورس مدتی است که روند نزولی را طی می کند و در همین باره شایعاتی هم در بورس مبنی بر برکناری رئیس سازمان بورس از هفته گذشته مطرح شد که صالح آبادی نیز این برکناری را تکذیب کرده بود.

در همین حال، شاخص کل بورس دیروز همانند روزهای قبل عقب نشینی کرد و شاهد افت 1332 واحدی بود. ارزش بازار بورس نیز به حدود 410 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

دراین باره مدیرعامل شرکت بورس درگفت وگو با ایرنا با تاکید بر این که بازار سهام در کوتاه مدت شاهد کاهش و افزایش قیمت هاست، افزود: در بلندمدت بازار سهام از رشد خوبی برخوردار بوده است و سرمایه گذاران نباید نگران این نوسان ها باشند.

حسن قالیباف اصل با اشاره به حجم بالای معاملات خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران زمانی باید از افت قیمت و شاخص ها نگران باشند که معامله ای در بازار انجام نشود، اما این روزها شاهد نقدشوندگی بالای سهام در بازار هستیم، به طوری که امروز نزدیک به 350 میلیارد تومان معامله شده و این امر نشان از اعتماد سرمایه گذاران و نقدشوندگی بالای بازار دارد.