آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۸۰
جهان
۶

موضع ایران درباره ژنو2

با آنکه ایران در کنفرانس ژنو2 شرکت نداشت اما بسیاری از بحث ها در داخل نشست نمایندگان کشورهای مختلف در کنفرانس ژنو2 و همزمان در محافل خبری و تحلیلی پیرامون اهمیت حضور و نقش ایران در کنفرانس صلح سوریه بود و بسیاری از منابع به انعکاس مواضع ایران درباره کنفرانس ژنو2 پرداختند.

اگر به مردم سوریه کمک شود خوشحال می شویم

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران که دیروز برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سویس به فرودگاه مهرآباد رفته بود، در جمع خبرنگاران درباره کنفرانس ژنو2گفت: خواست جمهوری اسلامی ایران نسبت به بحث ژنو2 این است که صلح و ثبات در منطقه استقرار پیدا کند، با تروریسم مبارزه شود و به حل مشکل مردم سوریه کمک کند و اینکه این اهداف در این اجلاس حاصل شود یا به تحقق این اهداف این اجلاس کمک کند یا موثر باشد. در مجموع با توجه به علایمی که وجود دارد امید چندانی نداریم که این اجلاس بتواند در مبارزه با تروریسم موفق باشد. اگر این اجلاس بتواند به مردم سوریه، آزادی، دموکراسی و ثبات در آن کشور کمک کند، خوشحال می شویم.

لزوم مقابله با تروریسم

وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه یی مواضع جمهوری اسلامی درباره کنفرانس ژنو2 را تشریح کرد. در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی جدی از حضور گروه های تروریستی در سوریه معتقد است اولویت هرگونه تحرک منطقه یی و بین المللی در ارتباط با سوریه، باید براساس مقابله با تروریسم تعریف شود.