آرشیو شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۱۹۳۶
اقتصادی
۵

خبر

وزیر کار هشدار مجدد داد10 میلیون بیکار در راه است

مهر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید از توهمات آماری خارج شویم، نسبت به بیکاری 10میلیون نفری در آینده هشدار داد و گفت: یارانه ها بلایی بر سر کشور آورده که مسایل فراوانی را به دنبال داشته اما تصمیم جدید درباره یارانه ها، بازگشت به قانون و پرداخت سهم هر بخش است. علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به همراه برخی معاونان این وزارتخانه به استان هرمزگان سفر کرده است، گفت: یارانه ها بلایی بر سر کشور آورده که علاوه بر مسایل اقتصادی، مسایل فرهنگی و اجتماعی را نیز با مشکلاتی روبه رو کرده است. او با تاکید بر اینکه باید بدون توهمات آماری کار کنیم اظهار کرد: اصلاح نگاه به فرهنگ کار می تواند نگاه افراد به کار را نیز اصلاح کند. امروز دولت برنامه ای برای خروج از رکود اقتصادی دارد و در اینباره رییس جمهور دستوراتی را داده است. ربیعی با اشاره به اینکه هرگونه آمارسازی ممنوع است و باید اطلاعات درستی به مردم بدهیم افزود: هرگونه دستکاری و اصلاح قانون کار در شرایط فعلی اشتغال نادرست است و من تاکنون یک گزارش از اینکه قانون کار باعث ایجاد اختلال در تولید شده باشد، ندیده ام. وی با بیان اینکه 80درصد قانون کار به نفع کارفرما تنظیم شده، خاطرنشان کرد: اگر قانون هدفمندسازی یارانه ها به درستی انجام می شد می توانست کشور را شکوفا کند، اما نشد. تصمیم در اینباره بازگشت به قانون و پرداخت سهم هر بخش است.

واردات دکل حفاری چینی به ایران ممنوع شد

معاون وزیر نفت، واردات هرگونه دکل حفاری بدون استاندارد و بدون کیفیت از کشورهای مختلف جهان به ویژه چین را به صنایع نفت و گاز ایران ممنوع اعلام کرد و گفت: ساخت دکل حفاری با مشارکت سازندگان ایرانی در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.

مخابرات 1000میلیاردتومان از مردم طلبکار است

ایرنا: مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: مشترکان تلفن ثابت و همراه در کشورحدود 10هزارمیلیاردریال به شرکت مخابرات بدهی معوقه دارند. داوود زارعیان اظهار کرد: بیش از پنج هزارمیلیاردریال از مطالبات شرکت مخابرات ایران مربوط به مشترکان تلفن همراه است. وی میزان مطالبات شرکت مخابرات ایران از مشترکان تلفن ثابت را حدود چهارهزارو230میلیاردریال اعلام کرده است.