آرشیو سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۱۹۳۹
اقتصادی
۵

گذر

خریدوفروش خانه 41درصد کاهش یافت

ایسنا: آغاز زمستان امسال هم با رکود در خریدوفروش خانه همراه شد و روند معاملات مسکن در دی ماه به گونه ای رقم خورد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59هزار مورد (بیش از 41درصد) از ثبت قراردادها کاهش یافت. دی ماه امسال بیش از 134هزار معامله مسکن انجام شده که نسبت به دی ماه پارسال بیش از 61هزار مورد کاهش یافته است. از مجموع معاملات مسکن در دی امسال حدود 83هزارمورد مربوط به خریدوفروش بوده درصورتی که سال گذشته حدود 142هزار قرارداد خریدوفروش خانه ثبت شده بود که کاهش 59هزار موردی را به همراه دارد. درحالی که پیش بینی می شد با آغاز فصل زمستان درصدی از رکود بازار مسکن کاسته شود و معاملات رونق گیرد، کاهش چشمگیر معاملات مسکن در دی ماه نه تنها مهر تایید بر ادامه رکود بازار در سال جاری زد، بلکه کاهش چهارهزارموردی خریدوفروش را نسبت به ماه قبلش ثبت کرد.

سقف تسهیلات قرض الحسنه افزایش نمی یابد

فارس: قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اینکه امکان بازنگری در نرخ سود بانکی برای سال آینده وجود دارد، گفت: فعلاافزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه قابل تصور نیست. اکبر کمیجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارایه پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه به شورای پول و اعتبار از طرف بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: چنین چیزی را بنده ندیده ام. وی افزود: اگر این پیشنهاد از ناحیه بانک قرض الحسنه ارایه شود، باز هم باید بررسی شود، اما در مجموع منابع قرض الحسنه محدود بوده و متاسفانه در هشت ماهه اول سال منابع قرض الحسنه 7/9 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

افزایش وام 30میلیونی بافت فرسوده در سال آینده

مهر: معاون وزیر راه وشهرسازی از افزایش وام بافت فرسوده در سال آینده خبر داد و گفت: منابع بانک ها را از طریق املاک در اختیار شرکت عمران و بهسازی تامین کنیم که به صورت ضمانت بانکی در اختیار آنها قرار می گیرد. محمدسعید ایزدی در خصوص احتمال افزایش وام بافت فرسوده اظهار کرد: برای سال93 تلاش داریم از سقف بالاتری برای نوسازی برخوردار شویم که البته هنوز نهایی نشده است.