آرشیو چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۱۹۴۰
ورزش
۱۳

خبر

حریفان جهانی والیبال ایران رونمایی شدند

مراسم قرعه کشی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در سال 2014، دوشنبه شب در «ورشو» پایتخت لهستان برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران حریفان خود را شناخت. این رقابت ها با حضور 24تیم از هشت تا 30شهریور سال آینده در شش شهر لهستان برگزار خواهد شد. طی قرعه کشی انجام شده تیم ملی والیبال کشورمان در گروه چهارم از مسابقات قهرمانی جهان با تیم های ایتالیا، فرانسه، بلژیک و تیم اول و چهارم منطقه نورسکا همگروه شده است. تاکنون حضور 16تیم این رقابت ها در مسابقات انتخابی مشخص شده که تیم ملی والیبال ایران در قاره آسیا نخستین تیم صعودکننده به این رویداد جهانی بوده است. گروه بندی این مسابقات به این شرح است:

گروه اول: لهستان (میزبان)، آرژانتین، صربستان، استرالیا، تیم سوم قاره آفریقا و ونزوئلا

گروه دوم: برزیل، تیم دوم منطقه نورسکا، آلمان، تیم اول آفریقا، کره جنوبی و فنلاند

گروه سوم: روسیه، بلغارستان، تیم سوم منطقه نورسکا، تیم دوم آفریقا، چین و تیم پنجم منطقه نورسکا

گروه چهارم: ایتالیا، تیم اول منطقه نورسکا، ایران، فرانسه، تیم چهارم منطقه نورسکا و بلژیک

از هر گروه چهار تیم به مرحله بعد صعود می کنند تا دوگروه مرحله دوم برای عنوان های اول تا شانزدهم با یکدیگر مبارزه کنند. اما نکته جالب توجه بازی افتتاحیه مسابقات والیبال قهرمانی جهان در لهستان که دیدار بین تیم میزبان و صربستان خواهد بود این است که برگزار کنندگان رقابت ها قصد دارند این دیدار را در استادیوم 58هزارنفری فوتبال شهر وراکلاف به نمایش بگذارند. این برای اولین بار بعد از مسابقات سال 1952 مسکو است که یک مسابقه والیبال در یک استادیوم روباز برگزار می شود. مسابقات قهرمانی جهان با بازی های آسیایی تقریبا همزمان است. مسوولان فدراسیون والیبال عنوان کرده اند اولویت اصلی آنها مسابقات قهرمانی جهان است.

توافق قوچان نژاد با «چارلتون»

به گزارش پایگاه اینترنتی هلندی Ad.net رضا قوچان نژاد در آستانه پیوستن به باشگاه چارلتون انگلیس قرار دارد که در رقابت های دسته یک انگلیس حضور دارد. به گفته این سایت، دو باشگاه استانداردلیژ و چارلتون برای انتقال رضا قوچان نژاد به توافقات اولیه دست یافتند و مهاجم ایرانی به زودی برای امضای قرارداد با چارلتون راهی انگلیس می شود.