آرشیو چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۱۹۴۰
جامعه
۱۴

«بنیاد جهانی انرژی» اعلام کرد:تندیس «بانوی محیط زیست جهان» برای ابتکار

مهر: بنیاد جهانی انرژی، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست را منتخب دریافت جایزه معنوی «یک عمر دستاورد» این بنیاد معرفی کرد و او برنده تندیس بانوی محیط زیست جهان شد.

«فولفگانگ نیومن»، بنیانگذار بنیاد انرژی کره مسکون برای اهدای این جایزه از اتریش به ایران سفر کرده است.

فرآیند انتخاب شخصیت های جهانی از سوی بنیاد جهانی انرژی چندین بخش است که شاخص عملکردی، داشتن تجربه حفاظت زیست محیطی به صورت هدفمند و نظام مند حداقل 15سال و قابل دفاع در قالب مستندات، ایجاد زیرساخت های حفاظت از محیط زیست در منطقه، تربیت نسلی برای حفاظت محیط زیست، توسعه برنامه محوری در حفاظت محیط زیست، ارایه گزارش و مستندات نسبت به محیط زیست شهری و افکار عمومی مثبت به شخصیت مورد نظر است.

معصومه ابتکار از سوی بنیاد انرژی و تمام این محورها مورد بررسی قرار گرفت و دیروز جایزه یک عمر دستاورد را دریافت کرد.

ابتکار اولین بانوی جهان و جزو معدود شخصیت های جهانی است که موفق به دریافت این جایزه از سوی بنیاد جهانی انرژی شده است. وی بعد از این به عنوان بانوی محیط زیست جهان شناخته خواهد شد.

بنیاد انرژی کره مسکون موسسه غیردولتی و بین المللی است و از سوی پیشکسوت حوزه انرژی، فولفگانگ نیومن بنیان گذشته شده و 30سال است در زمینه بهره وری انرژی های پاک و توسعه پایدار فعالیت می کند.

پیش از این و در سال 2006 معصومه ابتکار از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد از میان افراد و گروه هایی که نقش قابل توجهی در سطح بین المللی و منطقه ای برای حفظ محیط زیست و مدیریت پایدار زمین داشته اند، به عنوان برنده جایزه بین المللی زیست محیطی «قهرمانان زمین» شناخته شده بود.