آرشیو چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۱۹۴۰
جهان
۱۵

چهره

جانشین «السیسی» کیست؟

«صدقی صبحی» نامزد وزارت دفاع مصر شد. اعلام نامزدی او برای جانشینی السیسی در حالی است که شورایعالی نیروهای مسلح مصر با درخواست عبدالفتاح السیسی برای استعفا از منصبش به عنوان وزیر دفاع موافقت کرده است. با این حال السیسی هنوز استعفای خود را به حازم الببلاوی، نخست وزیر این کشور ارایه نداده است. ارایه استعفا نخستین گامی است که برای شرکت السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر لازم است. در همین حال احمد شفیق، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصرگفت در انتخابات ریاست جمهوری آتی نامزد نخواهد شد.(ایسنا)

ولخرجی نکن!

الیزابت دوم، ملکه انگلیس که ذخایرش اکنون به یک میلیون پوند معادل 65/1 میلیون دلار رسیده است، ولخرجی هایش انتقاد قانونگذاران انگلیسی را به دنبال داشت. قانونگذاران انگلیسی از دربار سلطنتی خواستند تا دربار هزینه های اداره خود را کاهش داده و تعمیرات عقب افتاده را انجام دهد. کمیته حساب های دولتی پارلمان انگلیس در گزارشی فاش کرد مبالغ گزافی پول برای حفظ دارایی های متعلق به میراث ملی انگلیس نظیر موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن لازم است که 18سال منتظر ترمیم است. (خبرگزاری فرانسه)

«مرسی» به قفس نرفت

محمد مرسی، رییس جمهور برکنار شده مصر به اتهام فرار از زندان «وادی النطرون» در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011 محاکمه شد. مرسی که در آغاز جلسه از واردشدن به قفس اتهام اجتناب می ورزید با جنجال وارد قفس اتهام شده و فریاد می زد: «من رییس جمهورقانونی مصر هستم.» این اولین جلسه محاکمه محمد مرسی و رهبران اخوان المسلمین به اتهام حمله به زندان های مصر در جریان انقلاب «25 ژانویه» بود. در این جلسه مرسی با لباسی متفاوت از لباس متهمان در قفس اتهام حاضر شده بود. (الجزیره)