آرشیو شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۱۲۵
استان ها
۱۸

از گوشه و کنار

تامین اعتبار راه اندازی شرکت آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان

دنیای اقتصاد – اهواز – محمد علاف پور: فرماندار مسجدسلیمان گفت: طی سفر دولت یازدهم به خوزستان اعتبار راه اندازی شرکت آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان تامین شد.

سیدمجید صالحی اظهار کرد: ایجاد این 2 شرکت از سال 85 مصوب شده بود اما در این مدت به دلیل عدم تخصیص اعتبار اجرایی نشد.

وی افزود: خوشبختانه طی سفر اخیر دولت یازدهم شرکت های آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان به عنوان 2پروژه مهم خوزستان معرفی و تامین اعتبار شدند.

فرماندار مسجدسلیمان بیان کرد: هم اکنون عملیات آماده سازی شرکت پتروشیمی در حال انجام است و برای فاز نخست این شرکت 140 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

صالحی تصریح کرد: 60 درصد از هزینه های ساخت فاز نخست شرکت آلومینیوم توسط بنیاد مستضعفان و 40 درصد دیگر توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با عاملیت بانک صنعت و معدن تامین می شود. این شرکت در قالب شرکت سهامی آلومینیوم کاوه خوزستان راه اندازی خواهد شد.

وی اظهارکرد: شرکت سهامی آلومینیوم کاوه خوزستان در دو فاز جداگانه 175 هزار تن با هدف تولید 350 هزار تن در سال شروع به کار می کند.

فرماندار مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: اشتغال حاصل از شرکت پتروشیمی چهار هزار نفر به صورت مستقیم و 6هزار نفر به صورت غیرمستقیم است. فاز نخست شرکت آلومینیوم سازی نیز هشت هزار نفر اشتغال برای استان ایجاد می کند.

برق رسانی به 50 روستای استان هرمزگان

دنیای اقتصاد - بندرعباس – جمیله دبیری نیا: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان گفت: با پیگیری های وزارت نیرو و شرکت توانیر و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به منظور خدمات رسانی به روستاهای استان، بند 69 قانون بودجه سال جاری مصوب و از این محل برق رسانی به 50 روستای فاقد برق با اعتباری بالغ بر 129 میلیارد ریال آغاز شد.

مهندس عبدالصاحب ارجمند ادامه داد: همچنین توسعه شبکه های برق روستایی در 182 روستا با اعتباری بیش از 68 میلیارد ریال، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی در 53 روستا با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال، تامین روشنایی معابر 310 روستا با اعتباری بیش از 17 میلیارد ریال و نصب سلول های خورشیدی در مدارس و مساجد 11 شهرستان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال آغاز شد.