آرشیو یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۵۵۷۳
شوک امروز
۱۶

شوک سیاسی

دستگیری پسر سناتور امریکایی به خاطر قاچاق مواد مخدر

گروه شوک: پسر سناتور اودال از ایالت کلرادوی امریکا به جرم قاچاق موادمخدر بازداشت شد.

به گزارش پلیس کلرادو، این جوان 26 ساله به نام «جددیالی فاکس اودال» پنجشنبه گذشته در حالی که مقدار زیادی هروئین در دست داشت توسط ماموران بازداشت شد.

ماموران پلیس توانسته اند این پسر معتاد را در حالی که سعی در شکستن شیشه خودرویی در خیابان داشت دستگیر کنند.

هایدی پرنتاپ، یکی از افسران پلیس می گوید: متهم هنگام دستگیری مواد مصرف کرده بود و هیچ کنترلی بر رفتار خود نداشت. پدر این پسر 26 ساله از سناتورهای سرشناس کلرادو و از حزب دموکرات است. او و همسرش گفته اند پسرشان را دوست دارند و تمامی تلاش خود را برای کمک به او و ترک مواد مخدر انجام خواهند داد. در حال حاضر پسر این سناتور با پرداخت وثیقه هزار و 500 دلاری از زندان آزاد شده تا ماه آینده محاکمه شود.

صدها تبعه خارجی در مالزی به جرم قاچاق محکوم به مرگ شده اند

گروه شوک: پلیس مالزی خبر از دستگیری یک زن فرانسوی داد که به خاطر قاچاق موادمخدر در مالزی بازداشت شده است. به گزارش آسوشیتدپرس در جریان عملیات پلیس مالزی این زن فرانسوی و چهار تن دیگر به خاطر در اختیار داشتن مقدار زیادی حشیش بازداشت شده اند.

رئیس پلیس مالزی در این باره می گوید: به همراه این زن، یک خدمتکار اندونزیایی و سه مرد اهل مالزی نیز بازداشت شده اند.

همه متهمان در آپارتمان لوکسی در منطقه صباح شرقی در جزیره «بورنئو» دستگیر شده اند. پلیس در این عملیات یک و نیم کیلوگرم حشیش به دست آورده است و باتوجه به قوانین سخت در مالزی در رابطه با قاچاق موادمخدر، آن ها با مجازات مرگ روبه رو هستند. باتوجه به مدارک موجود هم اکنون صدها تن از مردم کشورهای مختلف در مالزی به خاطر قاچاق موادمخدر در انتظار اعدام هستند. آمار حاکی است از سال 1960 میلادی تاکنون حدود 450 تن در این کشور به جرم قاچاق موادمخدر اعدام شده اند.