آرشیو یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۵۵۷۳
فن آوری
۱۹

خبر

انتقال سایت های پرترافیک و پربازدید به ایران

«همکاری جدیدی بین دولت و بخش خصوصی شکل گرفته که در آن سایت های پرمحتوا و پربازدید مانند آپارات که قبلا ترافیک آنها به خارج کشور می رفت، اکنون در ایران میزبانی می شود.»

به گزارش فارس، محمود خسروی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر با همکاری بخش خصوصی بخشی از ترافیک هایی که از ایران به سمت خارج کشور می رود را در داخل هاست (میزبانی) می کنیم و پس از آن ترافیک را از طریق مراکز تبادل ترافیک داخلی (IXP) به سایر مصرف کنندگان واگذار می کنیم. برای مثال سایت آپارات در ایران، هاست شده و سپس ترافیک آن در سطح شبکه توزیع شده است. مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این که این روش سبب کاهش قیمت اینترنت می شود تصریح کرد: هم اکنون با استفاده از این روش، 25 گیگ پهنای باند داخلی از مجموع ترافیکی که دو شرکت خصوصی آسیاتک و شاتل در سرورهای داخلی هاست کرده اند، ایجاد شده است.

خسروی خاطر نشان کرد: چارچوب های مالی این همکاری دولت با بخش خصوصی در حال تهیه است؛ اما فعلا این ترافیک داخلی با یک چهارم قیمت اینترنت به این شرکت ها فروخته می شود.

میان قیمت و کیفیت اینترنت تناسب نیست

سخنگوی کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران درباره وضعیت کیفیت اینترنت در کشور گفت: در حال حاضر تناسب زیادی بین قیمت و کیفیت سرویس های اینترنتی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، علی توسلی اظهار داشت: کیفیت اینترنت درصورتی که حجم پهنای باند در کشور تا چندین برابر افزایش پیدا کند، بهبود می یابد.

سخنگوی کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با بیان این که باید این موضوع را مدنظر قرار داد که آیا زیرساخت های کنونی توانایی تحمل چنین پهنای باندی را دارند یا خیر، خاطرنشان کرد: با شناختی که من از وضعیت زیرساخت کشور دارم، این زیرساخت قابلیت پیاده سازی پهنای باند بیشتر را روی خود داراست.