آرشیو یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۵۵۷۳
ایران زمین
۲۰

گوناگون

سقف خانه های روستایی اردبیل طلایی شد

توسعه انرژی خورشیدی در بیشترروستاهای استان اردبیل؛ سقف خانه های روستایی این استان را طلایی و شب های تاریک آن را با مهار روزانه خورشید روشن کرده است.

همزمان با دهه فجر، طرح برق رسانی به روستای اوچ درق شهرستان بیله سوار در حالی به بهره برداری رسید که براساس اظهارات مسئولان این روستا ششمین روستای برخوردار از انرژی خورشیدی است. در سال های اخیربرق مورد نیاز 5 روستا و 3 پاسگاه مرزی استان از طریق انرژی خورشیدی تامین شده است.

اجرای عملیات ساخت بزرگراه تبریز – بازرگان از سوی چینی ها

تبریز - خبرنگارایران چینی ها عملیات ساخت بزرگراه تبریز – بازرگان به طول 280 کیلومتر را اجرا می کنند.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه امضای تفاهمنامه اولیه اجرای بزرگراه تبریز – بازرگان گفت: تفاهمنامه اولیه با یک شرکت چینی امضا و قرار شد، مراحل بعدی این طرح پیگیری شده و تا چند وقت آینده تفاهمنامه نهایی امضا شود.

3 هزار زائر عراقی روزانه وارد قم می شوند

قم - خبرنگارایران 3 هزار زائر عراقی روزانه وارد قم می شوند که در این خصوص کارگروه ساماندهی زائران تشکیل شده است.

عیسی رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم اعلام کرد: برای تامین نیازهای مختلف این حجم گسترده از زائران خارجی باید بسترهای مناسب ارائه خدمات را برای آنان فراهم کرد.

وی با بیان این که استان قم نیازمند حمایت برای ایجاد زیرساخت های بیشتر پاسخگویی به نیاز زائران داخلی و خارجی است، گفت: در صورت حمایت از این بخش سالانه 10 تا 20 هتل در این استان ساخته می شود.

بازدید کارشناسان ژاپنی از دریاچه ارومیه

ارومیه - خبرنگارایران کارشناسان ژاپنی به منظور بررسی وضعیت دریاچه ارومیه و ارائه راهکارهای احیای آن، از این دریاچه بازدید کردند.

هادی بهادری، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: سفر هیات ژاپنی در راستای توافق های صورت گرفته بین رئیس جمهوری اسلامی ایران ونخست وزیر ژاپن انجام می شود. در حال حاضر فقط 15 درصد از وسعت دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریاچه بزرگ شورجهان وبزرگترین دریاچه داخلی ایران باقی مانده است.