آرشیو یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۵۵۷۳
اقتصادی
۲۲

شرط پلیس برای شماره گذاری خودروهای 93

دبیر انجمن خودروسازان از توافق جدید خودروسازان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر سر عرضه خودروهایی با استاندارد یورو 4 از تیر 93 و همچنین شرط جدید پلیس برای شماره گذاری خودروهای با مدل 93 خبر داد.

احمد نعمت بخش به مهر اظهار داشت: پلیس امسال برای خودروسازان شرطی گذاشته که بر اساس آن، تنها خودروهای با استاندارد یورو 4 امکان عرضه با مدل 93 را دارند. وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه توزیع بنزین یورو 4 در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در حال رایزنی با پلیس هستیم تا شرط شماره گذاری خودروها با مدل 93 برطرف شود.

وی اظهار داشت: طبق اعلام پلیس، خودروهایی که از اول بهمن ماه با استاندارد یورو 4 عرضه شوند، می توانند دارای مدل 93 باشند.

نعمت بخش با بیان این که در حال حاضر بنزین یورو 4 در همه جایگاه های سوخت تهران توزیع نمی شود، افزود: هم اکنون 10 تا 12 نوع خودروی داخلی با استاندارد یورو 4 تولید می شود که از آن جمله می توان به پژو 206، تندر 90، مگان، تیبا، تیانا و خودروهای تولیدی روی پلت فرم ایکس 100 اشاره کرد.

وی با بیان این که هم اکنون بخشی از تولیدات سمند و پژو پارس نیز با استاندارد یورو 4 عرضه می شوند، گفت: تمام محصولات کرمان موتور، مدیران خودرو، بم خودرو و راین خودرو نیز با استاندارد یورو 4 تولید و عرضه می شوند. وی از توافق جدید خودروسازان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد عرضه خودروهای با استاندارد یورو 4 خبر داد و گفت: طبق این توافق، همه خودروها از ابتدای تیر 93 با استاندارد یورو 4 تولید و عرضه خواهند شد.