آرشیو یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۵۵۷۳
بین الملل
۵

مرسی برای سومین بار به دادگاه رفت

سومین جلسه محاکمه محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر دیروز تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. این جلسه از دادگاه اختصاص به پرونده مربوط به اتهام مشارکت در هتل معترضان داشت. به گزارش پایگاه خبری روزنامه «المصریون» محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر صبح دیروز با هلیکوپتر از محل بازداشتش در زندان برج العرب به مقر آکادمی پلیس قاهره انتقال یافت.

مرسی و 14 تن دیگر از رهبران و اعضای اخوان المسلمین به کشتن و تحریک به قتل تظاهرکنندگان در مقابل کاخ ریاست جمهوری در اوایل دسامبر 2012 متهم هستند. اتهام های دیگری نیز علیه محمد مرسی مطرح است ازجمله رئیس جمهوری برکنار شده مصر هفته پیش به همراه رهبران اخوان المسلمین به اتهام حمله به زندان های مصر ازجمله زندان وادی نطرون و فرار از آن محاکمه شد. دادگاه مرسی به اتهام جاسوسی برای طرف های خارجی نیز در 16 فوریه جاری برگزار خواهد شد. علاوه بر این رئیس جمهوری برکنار شده مصر متهم به اهانت به مقام های قضایی کشورش است. حامیان مرسی و اخوان المسلمین مصر این اتهامات را ساختگی و سیاسی می دانند. در همین راستا «ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت» از حامیان اخوان المسلمین خواست برای حمایت از مرسی و همچنین بزرگداشت حوادث پورت سعید و رخدادهای موسوم به «موقعه الجمل» در مناطق مختلف مصر تجمع کنند.

روزجمعه نیز در پی درگیری پلیس با حامیان اخوان المسلمین مصر در مناطق مختلف این کشور یک تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شده بودند.