آرشیو سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۱۹۴۵
صفحه آخر
۱۶

کابینه دولت یازدهم اصلاح شد

پوریا عالمی

از ما خواستند نسبت به موج استعفا در دولت واکنش نشان دهیم و راهکار بدهیم. راهکار ما این است که از ابتدا اشتباه انتصاب کردند، الان جابه جا شوند درست می شود. چطوری؟ اینطوری؛

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری است، بهتر است بشود وزیر ارشاد که واعظ یعنی ناصح و اندرزگو.علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش است، چون فانی است بشود سرپرست اورژانس تهران و بهشت زهرا(س). محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه است، با این ظرافتش بشود رییس سازمان میراث فرهنگی. سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان است. خب بگذاریدش وزیر دادگستری. سوال دارد؟

حسین دهقان شده وزیر دفاع و پشتیبانی، باباجان، آقای دهقان را بگذارید وزیر کشاورزی و خلاص. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی است. چه عرض کنیم. بعد حمید چیت چیان را گذاشتند در وزارت نیروی ایران. خب بگذارید رییس نساجی. همین است دیگر. محمدعلی نجفی را نباید می گذاشتند رییس سازمان میراث فرهنگی. اگر رییس سازمان حج و زیارت می شد، همه چیز درست بود و کسی هم استعفا نمی کرد. یا مثلامعاون اول رییس جمهور اسحاق جهانگیری است که باید در کار کشورگشایی باشد! حالابشود وزیر خارجه هم بی ارتباط نیست. یا سخنگوی دولت که محمدباقر نوبخت است و باید معاون امور جوانان باشد که بخت جوانان باز شود. تقی نوربخش هم شده رییس سازمان تامین اجتماعی، ولی مشخص است که مناسب وزارت نیرو است. مرتضی بانک را هم گذاشتند معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری. این انتصاب شایسته است؟ وقتی رییس کل بانک مرکزی ولی الله سیف است؟ وقتی سیف برای ریاست فدراسیون سیف بازی و شمشیربازی مناسب است. یا معصومه ابتکار شده است رییس سازمان حفاظت محیط زیست. در حالی که برای سازمان ثبت اختراعات و ابتکارات مناسب است. به نظر ما فقط رضا فرجی دانا اسم و سمتش با هم مرتبط است که وزیر علوم است. انتصاب رییس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری هم پربی ربط نیست. محمد نهاوندیان و «نهاد» جناس ناقص افزایشی دارند.