آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲، شماره ۱۲۰۲
صفحه اول
۱

چگونگی اعتراض به جرایم رانندگی

گروه اجتماعی: در صورتی که راننده بتواند مستندات را درباره خطای مامور یا کارمند پانچ جریمه ها ارائه کند، قبض از سیستم پلیس حذف می شود.

سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور با بیان این مطلب به مهر گفت: هیچ برگه جریمه ای در سیستم پلیس حذف نمی شود و تنها در صورتی که راننده بتواند مستندات را درباره خطای مامور یا کارمند پانچ جریمه ها ارائه کند، قبض از سیستم پلیس حذف می شود. جریمه های دوربینی با توجه به اینکه مستند بوده و عکس تخلف در اختیار پلیس است به هیچ وجه از سیستم حذف نمی شود و اعتراض به جرایم دوربینی پذیرفته نیست.

به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور، اعتراض به جرایم رانندگی در سراسر کشور یکپارچه است و تسهیلات در واحدهای رسیدگی به خوبی ارائه می شود. در حال حاضر به دنبال این هستیم تا شهروندان پس از دریافت صورتحساب جریمه در سایت راهور 120 بتوانند شناسه قبض و پرداخت را دریافت کرده و بدون نیاز به سفر درون شهری قبض را پرداخت کنند.

کرمی اسد افزود: در صورتی که خودرویی طبق ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی میزان جریمه هایش به یک میلیون تومان برسد در سیستم پلیس توقیف شده و از طریق پست و پیامک اخطار توقیف برای فرد ارسال می شود و راننده موظف است ظرف یک ماه جریمه را پرداخت کند و در غیر این صورت خودرو توقیف فیزیکی می شود