آرشیو دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۱۳۳
بورس
۹

مدیرعامل شرکت بورس خبر داد: سرمایه گذاران خارجی 7 روزه کد سهامداری می گیرند

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با اشاره به حضور هیات فرانسوی در ایران؛ گفت: از آنجا که اعضای حاضر در این هیات را مدیران و کارشناسان بخش های مختلف اقتصادی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق، حمل و نقل، خودروسازی، سیمان و فلزی تشکیل می دهند، آنها می توانند در بخش های مختلف اقتصادی ایران سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار از ارائه کد سهامداری به سرمایه گذاران خارجی حداکثر ظرف مدت هفت روز خبر داد و گفت: کد سهامداری تنها با ارایه پاسپورت به سرمایه گذاران خارجی ارائه می شود. به گزارش «ایرنا»، حسن قالیباف اصل با اعلام این خبر افزود: سرمایه گذاران خارجی برای دریافت کد سهامداری باید به کارگزاری ها مراجعه و کارگزاری ها نیز باید اطلاعات آنها را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه کنند. وی تاکید کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار باید حداکثر ظرف مدت هفت روز کد سهامداری را به سرمایه گذاران خارجی ارائه دهد. مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با اشاره به حضور هیات فرانسوی در ایران؛ افزود: از آنجا که اعضای حاضر در این هیات را مدیران و کارشناسان بخش های مختلف اقتصادی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق، حمل و نقل، خودروسازی، سیمان و فلزی تشکیل می دهند، آنها می توانند در بخش های مختلف اقتصادی ایران سرمایه گذاری کنند. وی ادامه داد: براساس مذاکرات انجام شده فعالیت در برخی از صنایع حاضر در بورس تهران نیز مورد علاقه این هیات است. قالیباف اصل با اشاره به ارائه گزارش و ظرفیت های بورس تهران به هیات فرانسوی، اظهار کرد: بازار سرمایه برای سرمایه گذاران فرانسوی جذاب بوده و امیدوارم این بازدیدها منجر به افزایش سرمایه گذاری خارجی در بورس شود.

حجم سرمایه گذاری خارجی در بورس اوراق بهادار کمتر از یک درصد است که برای افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی در این بازار علاوه بر اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری خارجی، آیین نامه همکاری بورس و سازمان سرمایه گذاری خارجی نیز اصلاح شده است.