آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۹۶
سیاسی
۳

بدون تیتر

وزیر خارجه لوکزامبورگ بر اهمیت حضور جمهوری اسلامی ایران در دور دوم مذاکرات بین المللی صلح سوریه در ژنو تاکید کرد. وی گفت: در غیر این صورت من فکر نمی کنم طرف های شرکت کننده در مذاکرات بتوانند برای تصمیم گیری در خصوص دستیابی به صلح در سوریه به موفقیت دست یابند.تسنیم

باراک اوباما رییس جمهور امریکا و فرانسوا اولاند طی یادداشتی مشترک در واشنگتن پست نوشتند: امروز، دیپلمات های امریکا و فرانسوی آماده مذاکره با ایران می شوند. این گفت وگوها براساس توافقی است که پیشرفت در برنامه هسته یی ایران را متوقف کرده است. در این یادداشت مشترک آمده است: در مورد ایران، ما با شرکای 1+5 خود و اروپا متحد هستیم و هفته آینده در وین دیدار خواهیم کرد تا مباحثاتی که در مورد دستیابی به توافقی جامع است را آغاز کنیم.

انتخاب

در پی تحریم برخی شرکت های ایرانی توسط دولت امریکا و طرح برخی ادعاهای بی اساس در بیانیه وزارت خزانه داری امریکا، سفیر سوییس به عنوان حافظ منافع دولت امریکا در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

مهر

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رییس امارات با ارسال پیامی به حسن روحانی رییس جمهور کشورمان روز ملی ایران و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به وی تبریک گفت. همچنین شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دوبی نیز در پیام جداگانه یی این روز را به رییس جمهور کشورمان تبریک گفت.

ایسنا