آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۹۶
جامعه
۱۳

دکه خبر

ایراندخت عطاریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از اختصاص سبد کالادر مرحله دوم به تمامی بازنشستگان کشوری که تعداد آنها به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد، خبر داد.

علیرضا مرندی، رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: بنده تمایل دارم مرخصی مادران باردار به؟ سال افزایش یابد: البته برای اجرای قانون افزایش مرخصی بارداری زنان شاغل، دولت باید به شرکت ها، ادارات و کارفرمایان یارانه بدهد.

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت کلیه آلاینده ها افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هواهم اکنون در شرایط ناسالم است. میانگین شاخص ذرات کمتر از 2 و نیم میکرون در ایستگاه های شهر تهران، 160 است. این عدد حالت ناسالم را برای همه گروه های جامعه ایجاد می کند، این در حالی است که بیشینه شاخص آلودگی ذرات معلق 2 و نیم میکرونی در ایستگاه مسعودیه به 323 می رسد، عددی که از حالت بسیار ناسالم هم گذشته است و شرایط خطرناکی را برای شهروندان در این محله ایجاد کرده است.

محسن پیرهادی، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر وجود ایرادهای بسیار در پروژه باغ پرندگان، تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات این باغ در دستور کار کمیسیون است. وی با بیان اینکه اصل موضوع احداث باغ پرندگان کار خوبی است، تاکید کرد: این پروژه در مطالعه، بهره برداری و نظارت بر عملکرد پیمانکار ایرادهای اساسی دارد که در حال پیگیری است.

محمد حسین امید، معاون اداری - مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم با مقایسه وضعیت آموزش عالی در سال های 57 و 92، اظهار کرد: در سال 57، 150 هزار دانشجو در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل بوده انداما این رقم در سال 92 حدود 5/4 میلیون دانشجو است که نشان از رشد 30 برابری دارد. اما اعتبارات آموزش عالی در سال های دهه اول انقلاب 5/1 درصد کل بودجه کشور بوده است که این رقم در لایحه بودجه سال 93 به 3/2 رسیده و به این معنی است که دو برابر هم نشده است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت با بیان اینکه برای اجرای پزشک خانواده زیرساخت های لازم فراهم نشده است، گفت: طرح پزشک خانواده با شکست مواجه شده است. وی اظهار کرد: برای اجرای پزشک خانواده زیرساخت های لازم فراهم نشده است، همچنین ادامه و گسترش این طرح به صلاح مردم و کشور نبود.