آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۰۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

نوربخش: بدهی دولت به تامین اجتماعی 600 هزار میلیارد ریال است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بدهی دولت به سازمان را بیش از 600 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

سیدمحمدتقی نوربخش در سفر به ساوه در مراسم افتتاح دومین شعبه سازمان تامین اجتماعی این شهر گفت: سبد نوروزی برای بازنشستگان و مستمری بگیران در نظر گرفته نشده است و کارفرمایان باید در این باره اقدام کرده و این سبد را تخصیص دهند.

وی از پیش بینی حق مسکن و خواروبار برای این قشر در بودجه 93 خبر داد و درباره وضعیت بدهی دولت به تامین اجتماعی و چگونگی بازپرداخت آن گفت: بدهی دولت به این سازمان تجمیعی است و بیش از 600 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار کرد: در حد بودجه عمومی دولت، مبلغی به منظور بازپرداخت بدهی یاد شده تعیین شده که نمایندگان نیز آن را مصوب کرده اند و از طرف دولت به سازمان پرداخت خواهد شد.

نوربخش همچنین در خصوص همسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و بخش دولتی نیز گفت: این مهم در بودجه عمومی دولت لحاظ می شود، وقتی این کار انجام شد، سازمان آمادگی اجرایی کردن آن را دارد.

مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: بیش از 38 میلیون از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد و از مزایای این سازمان بهره مند هستند.

نوربخش افزود: بیش از 72 درصد از بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی بیمه شده اجباری هستند.

وی تعداد بیماران خاص زیر پوشش تامین اجتماعی در سطح کشور را بیش از 24 هزار نفر برآورد کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان در درمان بیماران سرطانی استان مرکزی مشارکت می کند.

وی افزود: سازمان در برخی استان ها تجربه درمان بیماران سرطانی را دارد و ارزیابی برای ایجاد مرکز درمان بیماران سرطانی به عنوان قطب درمان در استان مرکزی و غرب کشور نیز دنبال می شود.

نوربخش افزود: با کمک سازمان های بیمه گر و راهبردی، دولت توانسته فرانشیز بیماری های سرطانی را افزایش دهد و داروهای بیماران خاص را نیز رایگان کند.