آرشیو پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۵۵۸۸
ایران شوک
۱۵

عملیات اعتراضی یک راهبه پیر علیه تاسیسات هسته ای امریکا

گروه شوک: راهبه کاتولیکی که وارد یکی از تاسیسات هسته ای امریکا شده و خساراتی وارد آورده بود به 4 سال زندان محکوم شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «مگان رایس» 84ساله و مدافع صلح سال گذشته به همراه دو معترض دیگر با بریدن حفاظ تاسیسات هسته ای در تنسی وارد آنجا شده بودند. این راهبه پیر و دو همراهش سه شنبه گذشته محاکمه شدند و قاضی دادگاه هر سه تن را مجرم شناخت. پلیس می گوید: هر 3 معترض به عنوان ایجاد اخلال در امنیت ملی محکوم شده اند. این پیرزن به 4 سال زندان و دو همراهش هر یک به 5/2 سال زندان محکوم شده اند.

این راهبه پیر در طول دادرسی در دادگاه بیان کرد تنها افسوس زندگی اش این است که چرا زودتر نتوانسته بود وارد کارخانه هسته ای تولید اورانیوم شود و به دستگاه ها صدمه بزند.

او از قاضی خواست تا در حکم صادره هیچ نرمی و تخفیفی در تعیین مجازات او قائل نشود و باقی ماندن در زندان برایش بهترین هدیه خواهد بود. اطلاعات پلیس حاکی است این 3 معترض در سال 2012 با چکش دیوار تاسیسات هسته ای را خراب کرده اند و با نوارهای پلاستیکی مخصوص در این محل به شعارنویسی پرداخته اند و روی دیوارها نوشته اند: «صحنه جنایت!»

این پیرزن با دو پیرمرد همراهش که خود را مدافعان صلح خوانده اند با شیشه شیر بچه که پر از خون بوده به همه جا خون پاشیده اند.

پس از این حادثه به دلیل بی توجهی به شرایط امنیتی تاسیسات هسته ای، بسیاری از مقام های مسئول استعفا کردند و بسیاری از نیروهای امنیتی دوباره تحت آموزش قرار گرفتند تا از این پس کوچک ترین راه نفوذی از طرف مخالفان به تاسیسات هسته ای وجود نداشته باشد.