آرشیو شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۳۱۴۲
خبر
۸

سایه روشن

طائب: روی پیشانی روحانی نوشته «هذا رجل المذاکره»

ایسنا- مهدی طائب؛ رئیس قرارگاه فرهنگی عمار گفت که احمدی نژاد به درد مذاکره نمی خورد، چون می گفت هولوکاست را قبول ندارد و اسرائیل باید از روی کره زمین محو شود، اما آقای روحانی برای مذاکره غیرقابل رد است. اصلاروی پیشانی او نوشته شده: «هذا رجل المذاکره.» طائب در ادامه تاکید کرد که اگر قرار است رابطه ایران با آمریکا خوب شود؛ این امر زمانی که امام زمان (عج) ظهور کنند به تحقق خواهد رسید. طائب دوران دوساله تحریم ها را دوران سختی ارزیابی کرد و گفت که در طول این دو سال من هر وقت هواپیما سوار می شدم، انالله و اناالیه راجعون می خواندم.

رکورد ایران در کاهش نرخ باروری

خبرگزاری فارس نوشت: رضا ملک زاده؛ معاون تحقیقات وزیر بهداشت، گفت که در زمینه نرخ باروری هیچ کشوری مانند ایران طی یک دهه گذشته افت نداشته است؛ به طوری که از شاخص 8 به 9/1 درصد کاهش یافته است. در مقابل تعداد افراد مسن و مبتلابه بیماری های غیرمزمن بیشتر شده و جمعیت بزرگسالی به همراه طول عمر رو به افزایش است. معاون تحقیقات وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد که افسردگی در کشور افزایش یافته؛ به طوری که بالاترین رتبه را در دنیا به خود اختصاص داده است.

شهریه دانشگاه آزاد از مهدکودک کمتر است

ایسنا نوشت: میرزاده؛ رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه «شهریه دانشجویی دانشگاه آزاد از شهریه بسیاری از مهدهای کودک مرکز شهر کمتر» است گفت که «در دانشگاه آزاد آموزش تقریبا مجانی تمام می شود و به همین علت هم بسیاری از واحدهای این دانشگاه زیان ده شده است.» رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «دانشگاه آزاد تنها دانشگاهی در ایران است که با پول نفت اداره نمی شود» گفت: «در حال حاضر به دلیل کاهش جمعیت، پاسخگو نبودن میزان شهریه ها و تورم موجود در کشور دانشگاه آزاد با بحران مالی مواجه است.»