آرشیو شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۹۰۴
جامعه
۱۳

دکه خبر

احمد علی کیخا، معاون سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه هیچ گونه مجوزی برای پرورش ماهی تیلاپیا صادر نشده است از برخورد قضایی با متخلفان خبر داد. وی با بیان اینکه هیچ مجوزی برای پرورش تیلاپیا به شیلات نداده ایم، افزود: قبلامرکز تحقیقات شیلات صرفا برای پرورش این گونه در محدوده یی محصور و بسته برای انجام کارهای تحقیقاتی مجوز پرورش این ماهی را گرفته است. وی افزود: در صورتی که تخلف شیلات مشخص شود قطعا با آنها به شدت برخورد خواهیم کرد و طبق قانون خاطیان به قوه قضاییه معرفی خواهند شد.

دکتر ناصر اقبالی، رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 7000 رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی داوطلب ندارد و 400 هزار صندلی واحدهای دانشگاهی خالی مانده است. اقبالی گفت: درحال حاضر با تورم 40 درصدی و پذیرش 600 هزار دانشجو روبه رو هستیم و این در حالی است که دانشجو در سال های آتی کاهش و تورم هم افزایش می یابد و روسای واحدها درخواست افزایش شهریه متناسب با رتبه دانشگاه، منطقه جغرافیایی و نوع خدمات دارند چرا که دانشگاه ها در رشته های پزشکی و مهندسی در نوع ارائه خدمات متفاوتند.

حسین هاشمی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور از آغاز طرح جدید ابطال کارت های سوخت خودروهای مشمول در سال 93 خبر داد. وی گفت: در دو ماه اخیر طبق برآوردها دو میلیون کارت سوخت ابطال شده و روزانه دو میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین را به دنبال داشته است. وی گفت: 15هزار کارت سوخت مربوط به خودروهایی است که اسقاط شده بود همچنین 7000 کارت سوخت مربوط به آژانس های غیرفعال بوده که ابطال شده و یک میلیون و 900 هزار کارت سوخت نیز مربوط به موتوسیکلت ها و خودروهای سواری شخصی فرسوده است.