آرشیو شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۳۱۴۲
فرهنگ و هنر
۳۲

بیست ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به پایان رسید

امید و اعتماد به آینده

آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شامگاه اول اسفند با تجلیل از فریماه قوام صدری و اردوان کامکار برگزار شد.

به گزارش «ایسنا» اجرای این مراسم را سیدعباس سجادی بر عهده داشت و حسن ریاحی دبیر این دوره بود که اظهار کرد: استقبال خوب هنرمندان از این جشنواره باعث شد تا 112 گروه در بخش رقابتی و جنبی شرکت کنند.

در این مراسم رامیز قلی اف نیز به همراه گروهش به روی صحنه رفت و این در حالی بود که کیوان ساکت نیز در بخشی از این اجرا این هنرمند آذربایجانی را با تارش همراهی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه مراسم پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی تاکید کرد: بخشی از موسیقی ما به دلیل سختگیری و فرآیند پیچیده، درمانده شده است و اعتماد بیشتر به هنرمندان می تواند ظرفیت ها را در خدمت موسیقی سالم قرار دهد.

تجلیل از اردوان کامکار (نوازنده سنتور) و فریماه قوام صدری (نوازنده پیشکسوت پیانو) بخش دیگری از مراسم بود که با فیلم کوتاهی همراه شد و قوام صدری پس از دریافت جایزه اش گفت: در چنین مراسم پرشکوهی نمی توان آنچه را که در قلب می گذرد، بازگو نکرد. مفتخرم که در حضور استادان این جایزه را دریافت کنم و خوشحالم که توانستم به همراه علیرضا مشایخی گامی در زمینه موسیقی معاصر بردارم و در خدمت جوانان باشم.