آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۱۹۶۱
ورزش
۱۳

گزارش کوتاه

برگزاری همایش «شاهین اخلاق»

خبرگزاری ایسنا همایش «شاهین اخلاق» را با هدف بزرگداشت نام و یاد دکترعباس اکرامی، بنیان گذار مکتب شاهین و تجلیل از بازماندگان نسل اول فوتبال ایران برگزار می کند. به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه در تاریخ فوتبال ایران «مکتب شاهین» به عنوان نخستین باشگاه ایرانی است که پیش از ورزش به درس و اخلاق توجه داشته، همایشی تحت عنوان «شاهین اخلاق» با هدف شناساندن این مکتب و اصل اخلاقی آن جمعه شب برگزار خواهد شد. این همایش با حضور مسوولان ورزش کشور از جمله مسوولان وزارت ورزش و جوانان، مقامات فدراسیون فوتبال، مدیران عامل و سرمربیان باشگاه های لیگ برتری، برخی اعضای شورای شهر تهران و شهردار پایتخت، پیشکسوتان فوتبال، مربیان برتر سراسر کشور و جمع زیادی از بازیکنان رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

موضوع اصلی این همایش، شناساندن شخصیت ارزشمند شادروان دکترعباس اکرامی و مکتب اخلاق مدار شاهین به نسل امروز و بزرگداشت این بزرگمرد تاریخ فوتبال ایران است. همچنین در این همایش از بازماندگان نسل اول فوتبال ایران از جمله دو بازمانده نخستین تیم ملی رسمی فوتبال ایران تجلیل به عمل می آید. دکتر عباس اکرامی مقدم در سال 1294 در تهران به دنیا آمد. او به تحصیل علم و دانش اهمیت زیادی می داد و از این رو شاگردانش را نیز به این کار تشویق می کرد. اکرامی در سال 1321 باشگاه «شاهین» را با هدف تربیت نسلی ورزشکار و تحصیلکرده تاسیس کرد. شاگردان عباس اکرامی در شاهین به اصل و قانونی که برپایه آن باشگاهش را بنا نهاده بود، پایبند بودند. قانون باشگاه شاهین این بود؛ اول درس، دوم اخلاق و سوم ورزش.

«لوزانو» گزینه جدید فدراسیون والیبال

روزنامه «گازتا دلااسپورت» از «رائول لوزانو» به عنوان گزینه بعدی فدراسیون والیبال ایران برای هدایت این تیم خبر داد. به گزارش ایسنا، فدراسیون والیبال ایران پس از جدایی «خولیو ولاسکو» تلاش زیادی برای جانشینی این مربی آرژانتینی کرد و تا آستانه امضای قرارداد با لورنزو برناردی پیش رفت، اما تاکنون نتوانسته پای این سرمربی ایتالیایی را به تهران باز کند. روزنامه «گازتا دلااسپورت» خبر داد در صورتی که فدراسیون والیبال ایران نتواند با «برناردی» به توافق برسد، «رائول لوزانو» گزینه بعدی فدراسیون والیبال ایران خواهد بود. این مربی سرشناس آرژانتینی قبلاهدایت تیم های ملی آلمان و لهستان و تیم های مختلف باشگاهی را برعهده داشته است.