آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۳۱۴۹
خبر
۸

خبر آخر

ضرغامی: تضعیف دولت به صلاح نیست

ایرنا- عزت الله ضرغامی در نامه هایی جداگانه و پاسخ به درخواست برخی نمایندگان منتقد توافق نامه ژنو مبنی بر حضور در سیما اعلام کرد که دراین مقطع زمانی سیاست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته ای کاملاتبیینی و حمایتی است و تضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی به صلاح کشور نیست. به تازگی چند نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما اختصاص فرصتی به منتقدان توافق نامه ژنو را در صداوسیما برای بیان مطالبشان خواستار شده بودند.

شکار برای پنج سال ممنوع شد

ایرنا- احمد علی کیخا، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: «شکار حیات وحش به مدت پنج سال و شکار پرندگان به مدت سه سال در کشور متوقف می شود.» او در تشریح این خبر گفت: «مسوولان محیط زیست تاکنون بررسی های زیادی در زمینه حیات وحش کشور انجام داده و به این نتیجه رسیده اند که برای حفظ حیات وحش کشور باید به مدت پنج سال به حیات وحش و به مدت سه سال به پرندگان در کشور استراحت داده شود و در این مدت شکار ممنوع خواهد بود.»

مرزبانان ایرانی احتمالادر میان 11 گروگان آزاد شده هستند

ایرنا- یک منبع آگاه اعلام کرد که ماموران پاکستانی در عملیاتی 11 گروگان را آزاد کرده اند که تعدادی از آنان ایرانی هستند و احتمال می رود همان مرزبانان باشند و مراحل تشخیص هویت اتباع ایرانی آزاد شده در حال انجام است. منابع خبری پاکستان گزارش دادند که در عملیات نیروهای سپاه مرزی این کشور 11 تبعه خارجی از جمله مرزبانان ربوده شده ایرانی در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند. شبکه خبری «دنیا نیوز» به نقل از «خان وصی» سخنگوی نیروهای سپاه مرزی پاکستان گزارش داد که در عملیات دیروز نیروهای امنیتی در منطقه «تربت» ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور؛ 11 تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروریست ها نجات داده شدند.