آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۳۱۴۹
استان ها
۱۸

کردستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

فرزاد نویدی

دنیای اقتصاد - سنندج: جانشین استاندار کردستان آمادگی این استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی را اعلام کرد و هموطنان را برای سپری کردن ایام نوروز در این استان دعوت کرد.

امیر قادری در جلسه هماهنگی تسهیلات سفرهای نوروزی استان در سنندج، گفت: با استفاده از تجارب سال های گذشته و یافتن نقاط ضعف و قوت، امسال آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در استان خواهیم بود.

وی بر مدیریت یکپارچه به منظور تحقق اهداف در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: مسافرانی که وارد استان می شوند، میهمان مردم کردستان هستند و از این رو تمام دستگاه های اجرایی موظف به همکاری در جهت تامین رفاه و آسایش مسافران هستند.وی از همکاری های مردم میهمان نواز و خونگرم کردستان از میهمانان در طول سال قدردانی کرد و گفت: انتظار داریم این تعامل و همکاری همچنان پایدار و مستمر باشد و بار دیگر نام کردستان در زمینه جذب گردشگر در کشور مطرح شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین خواستار رفع مشکلات موجود در برخی از بخش ها در استان شد و گفت: در حوزه راه وشهرسازی خواستار تسریع در لکه گیری جاده ها، خط کشی و نصب تابلوهای ایمنی هستیم.

وی از شهرداری ها نیز خواست حفاری های غیرضروری را تعطیل کنند و برای بهسازی پیاده رو ها اقدام کنند.

قادری بر اعمال محدودیت ترافیکی تانکرهای سوخت رسان در مسیر سنندج به مریوان نیز تاکید کرد و گفت: از برنامه های مرکز در این راستا تبعیت می کنیم، اما به دلیل تامین امنیت جاده ها درخواست اعمال ترافیکی در روزهای شلوغ و پرتردد را داریم.وی از اداره ها و سازمان های استان خواست فضاهای خالی خود را به ستاد تسهیلات سفرها اعلام کنند تا در مواقع نیاز از آنها استفاده شود.وی بر فعالیت مراکز درمانی و بهداشتی در ایام نوروز در استان نیز تاکید کرد و از مسوولان این حوزه خواست مراکز مورد نیاز بهداشتی و درمانی در استان را تجهیز و آماده خدمات رسانی کنند.