آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۵۶۰۱
سیاسی
۳

تکذیب ادعای توقیف کشتی حامل سلاح به فلسطین

«یک کشتی ایرانی حامل سلاح برای غزه! توقیف شد، دقیقا در زمان برگزاری کمپین ضدایرانی ایپک! این تصادفی جالب است یا تکرار دروغ های شکست خورده؟» این جملات کوتاه بخشی از پیامی بود که محمد جواد ظریف از اندونزی توئیت کرد.

این جملات واکنش وزیر امور خارجه ایران به ادعای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی بود که مدعی شده یک کشتی را که از سوی ایران به فلسطین سلاح می فرستاده توقیف کرده است. انتشار این ادعا همزمان با حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن باعث شد وزیر امور خارجه مان آن را «دروغ» و «غیر تصادفی» عنوان کند؛ چرا که بنیامین نتانیاهو در نشست اخیر اعضای یهودیان امریکا که به ایپک موسوم است، خواستار افزایش فشارها علیه ایران شد.

درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی مطرح شد که برخی مسئولان ارشد امریکا از جمله وندی شرمن، نماینده امریکا در مذاکرات هسته ای در دیدار اخیرش با نتانیاهو که در تل آویو برگزار شده بود به صراحت اعلام کرد در توافق های 1+5 با تهران، حق غنی سازی ایران پذیرفته شده و خواهد شد. اظهاراتی که گویا باعث شده رژیم صهیونیستی دست به کار شود تا با طرح ادعایی دروغین فضای مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد. خبری که مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه آن را «ادعای ناشیانه» و «سناریو پردازی پر ابهام» توصیف کرد و از دولت امریکا خواست به جای توجه به «تولیدات جعلی و مداوم دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی» و همراهی با آن در «متهم کردن ایران و استفاده از الفاظ و لحن غیر دیپلماتیک و فرافکنی مشکلات خاورمیانه» به حل واقعی مساله اصلی منطقه از طریق توقف جنگ افروزی، تروریسم دولتی و اقدامات غیر انسانی علیه ملت مظلوم فلسطین بپردازد.