آرشیو شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۵۶۰۷
بین الملل
۵

افزایش حملات مرگبار ارتش صهیونیستی به غزه

در حالی که جامعه جهانی بر بحران اوکراین متمرکز شده، رژیم صهیونیستی با استفاده از بی توجهی رسانه ای به فلسطین، بار دیگر غزه را بمباران کرد. به گزارش شبکه الجزیره، جنگنده های رژیم صهیونیستی حملات جدیدی را به بخش هایی از نوار غزه انجام دادند و دو پایگاه متعلق به گردان های «عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس و کمیته مقاومت مردمی در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

منابع خبری اعلام کردند یکی از اهداف جنگنده های صهیونیستی، پایگاه آموزشی گردان های «ناصر صلاح الدین» در شهر رفح واقع در جنوب غزه بود. علاوه بر این جنگنده های صهیونیستی برخی از اراضی زراعی را هدف حملات توپخانه ای قرار دادند که این حملات هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشت. ارتش رژیم صهیونیستی نیز تایید کرد هفت حمله هوایی به پایگاه های فلسطینی در غزه انجام داده که این حملات پاسخی به حمله موشکی فلسطینی ها به اراضی اشغالی است. تنش در منطقه به دنبال آن بالاگرفت که اسرائیل روز سه شنبه در حمله ای هوایی به نوار غزه سه عضو گروه جهاد اسلامی را به شهادت رساند. به دنبال این حمله، جهاد اسلامی نیز 20 راکت به جنوب سرزمین های اشغالی پرتاب کرد.

نقض آتش بس

حملات صبح دیروز جنگنده های صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد به توافق آتش بس با اسرائیل با میانجیگری مصر دست یافته است. «رمضان شلح»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که مقام های سازمان اطلاعات مصر با وی تماس گرفته و اعلام کردند قصد دارند بار دیگر آتش بس را میان اسرائیل و گروه های مقاومت فلسطین برقرار کنند. شلح ادامه داد: «به رغم آن که آتش بس با میانجیگری مصر برقرار شده، گروه های مقاومت فلسطین آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوزی هستند.»

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوار غزه را بشدت محکوم و اعلام کرد: «آنچه مقاومت فلسطین انجام داد، تنها گزینه موجود برای رویارویی با دشمنی های بی پایان اسرائیل است.»

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد و اسرائیل را مسئول این حملات دانست. «مشیر المصری»، سخنگوی فراکسیون حماس با اشاره به این که آرامش در مقابل آرامش خواهد بود، تاکید کرد که دشمن بهای سنگینی را درخصوص نقض آرامش پرداخت خواهد کرد