آرشیو چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۳۹۳۹
دانش
۱۶

امنیت حریم شخصی با گوشی سیاه

به دنبال تجاوز به حریم خصوصی و افشاسازی های مداوم علیه سرک کشیدن های گاه و بیگاه آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در تلفن های مردم در سراسر دنیا، مساله امنیت و حفظ حریم خصوصی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

این موضوع باعث شد تا زمینه برای ظهور تلفن های ضدجاسوسی فراهم شود. تلفن سیاه یا BlacKphone یکی از محصولات ناشی از این رویکرد جدید است که امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران را هدف خود قرار داده است.

به گزارش gizmag، این تلفن به طور رسمی در کنگره جهانی موبایل امسال نمایش داده شد. از ویژگی های این دستگاه می توان به پردازنده چهار هسته ای 2 گیگاهرتزی، 2 گیگا بایت رم، 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی، صفحه نمایش 4.7 اینچی IPS اچ دی، تکنولوژی LTE و HSPA+، دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه فلش، 1.3مگاپیکسل دوربین جلو، Wi-Fi و GPS اشاره کرد. این گوشی آنلاک بوده و می توانید در شبکه های اپراتوری مختلف از آن استفاده کنید. سیستم عامل آن، یک نسخه اختصاصی از اندروید با نام PrivatOS است. همین سیستم عامل اختصاصی نقطه قوت و عامل اصلی ضدجاسوسی بودن این تلفن عنوان شده است. بعلاوه این دستگاه دارای برنامه های اختصاصی از جمله پیامک ساکت (Silent Text)، تلفن ساکت (Silent Phone) و کاربران ساکت (Silent Contact) است که امکان تبادل متن، دریافت و برقراری تماس، انتقال و ذخیره فایل را بدون در خطر انداختن داده ها فراهم می کند. هم اکنون قیمت پیش سفارش این دستگاه 629 دلار آمریکاست و انتظار می رود در تابستان به بازار عرضه شود.