آرشیو یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۹۲۸
حوادث
۱۴

استاندار سیستان و بلوچستان:سربازان ایرانی در اختیار گروه های خودی هستند

فارس| استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان کشورمان که توسط تروریست ها گروگان گرفته شده بودند اکنون در اختیار گروه های خودی هستند. علی اوسط هاشمی صبح دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در زمینه مرزبانان خبرهای بسیار خوشحال کننده یی وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: مرزبانان در اختیار گروه های خودمان هستند. اوسط هاشمی ادامه داد: آزادی از نظر ما زمانی است که آنها داخل خاک جمهوری اسلامی ایرانی قرار گیرند. استاندار سیستان و بلوچستان با تایید خبر شهادت جمشید دانایی فر اذعان داشت: قطعا تحویل پیکر شهید دانایی فر این موضوع را بیشتر تایید می کند.

وی در زمینه مشکلات مرزی سیستان و بلوچستان افزود: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیش 1600 کیلومتر مرز و بیش از یک پنجم مرز آن هم در همسایگی با کشورهایی مانند پاکستان و افغانستان که از آن ثبات امنیتی لازم برخوردار نیستند، هرگونه اتفاقی در آن متصور است.

این مسوول ابراز داشت: ضعف در مراقبت و عدم هوشمندی نیز ممکن است حادثه یی را رقم بزند. استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: امسال تلاش داریم با برنامه ریزی درست، خسارت های مرزی را به حداقل برسانیم، زیرا به صفر رساندن آن قابل تصور نیست. وی ادامه داد: با تقویت بازارچه های مرزی و برگزاری کمیسیون سه جانبه مرزی با ایران و افغانستان و پاکستان، کسب و کار و تجارت مرزی را بیش از پیش رونق خواهیم داد تا زمینه تبعات منفی مرز کاهش یابد.

این مسوول در پایان اذعان داشت: اگر اقدامات و برنامه هایی که در نظر داریم اجرایی شود، قطعا نیازی به انسداد مرزها نیست و مرزها به جای تهدید به عنوان یک فرصت تلقی می شوند.