آرشیو سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۹۳۰
جهان
۶

خبر

جمع آوری آرا

ایرنا گزارش داد سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از آغاز به کار مرکز ملی جمع آوری نتایج انتخابات خبر داده و گفته: تمام اوراق نتایج انتخابات در مرکز ملی جمع آوری و پردازش می شود تا شفافیت انتخابات برای همه مردم افغانستان روشن شود. وی گفت: علاوه بر اینکه برگه های نتیجه را در «مرکز داده ها»ی کمیسیون انتخابات ثبت می کنیم، شکل «پی دی اف» آن را نیز در سایت اینترنتی قرار می دهیم تا شفافیت روند انتخابات برای همه مردم مشخص باشد.

گرامیداشت انقلاب 7 آوریل

فارس گزارش داد رییس جمهور و نمایندگان دولت قرقیزستان در مراسم گرامیداشتی برای کشته شدگان انقلاب 7 آوریل سال 2010 در این کشور در میدان اصلی شهر «بیشکک» شرکت کردند. این مراسم با اجرای سرود ملی قرقیزستان آغاز شد و در ادامه پس از یک دقیقه سکوت به نشانه احترام، توسط نماینده اداره امور مسلمانان قرقیزستان و افراد حاضر برای کشته شدگان، مراسم دعا انجام شد.

قطع آب

تسنیم گزارش داد عناصر داعش و باندهای وابسته به این گروه و بعثی ها و بازماندگان رژیم سابق که در فلوجه با این باندها همدست هستند، اقدام به قطع آب مناطق مرکزی و جنوبی این کشور کرده اند. دفتر نوری مالکی در بیانیه یی با تایید این خبر، به نقل از وی اعلام کرداین اقدام جنایتکارانه، به دور از شرافت و مردانگی است و زندگی مردم و مزارع و دارایی های آنها را در معرض خطر قرار داده است.

اوربان برنده شد

یورونیوز گزارش داد روزنامه بوداپست با گزارش هایی چون می تواند ادامه دهد ودولت باقی ماند، به استقبال نتایج انتخابات پارلمانی روز یکشنبه مجارستان رفته است. انتخاباتی که نتیجه آن از پیروزی حزب حاکم فیدز حکایت دارد. به گزارش این رسانه اروپایی، شهروندان مجارستانی نیز در گفت وگو با این شبکه با انتقاد از جناح چپ از رضایت خود از نتیجه خبر داده اند. بااین حال هنوز مشخص نیست آیا فیدز می تواند اکثریت دو سومی اش را در پارلمان حفظ کند؟ حفظ این وضعیت برای فیدز تنها به چند رای بستگی دارد. در روزهای آینده سرنوشت این سناریوها روشن تر خواهد شد.