آرشیو یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۵۶۱۹
حوادث امروز
۱۴

دزدان ریل های راه آهن در دام پلیس

گروه شوک: دزدان ریل های راه آهن در عملیات شبانه پلیس رباط کریم به دام افتادند.

چندی پیش ماموران پلیس رباط کریم در جریان سرقت خطوط ریلی راه آهن در آن منطقه قرار گرفتند و رسیدگی به این ماجرا را در دستور کارشان قرار دادند.

ماموران در بررسی های ابتدایی از خطوط راه آهن دریافتند دزدان با استفاده از دستگاه هوابرش، ریل های فولادی را برش داده، سپس آن ها را با استفاده از خودروهای باری به جای دیگری منتقل می کنند.

با توجه به حساسیت ماجرا و احتمال رخ دادن حوادث فاجعه آمیز از سوی دزدان، کارآگاهان با گشتزنی های نامحسوس و شبانه روزی در مناطقی که ریل خط راه آهن قرار داشت سرانجام موفق شدند در دو عملیات جداگانه دو نیسان وانت را که حامل قطعات 3 متری ریل های راه آهن بودند ردیابی و رانندگان را بازداشت کنند.

راننده های این دو نیسان که در ابتدا ادعا می کردند ریل ها را از مرد ناشناسی خریده اند پس از این که کپسول هوابرش و تعداد دیگری از ابزار برش آهن آلات از زیر قطعات بزرگ ریل های سرقتی کشف شد به ناچار به دزدی های خود اعتراف کردند.

سرهنگ رشیدی، جانشین رئیس پلیس رباط کریم در این باره به شوک گفت: در بازرسی از نیسان ها، 50 ریل 3 متری به وزن دو هزار کیلو، 2 کپسول هوابرش و تعدادی ابزار برش آهن به دست آمد.

وی افزود: با توجه به گسترده بودن سرقت های این دو تبهکار، تلاش برای کشف سایر دزدی های احتمالی آنان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی رباط کریم قرار دارد.