آرشیو دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۵۶۲۰
اقتصادی
۵

در گفت وگوی ایران با 6 صاحب نظر اقتصادی مطرح شد: بایدها و نبایدهای هدفمندی یارانه ها از نگاه موافقان و منتقدان

هفت روز دیگر و با پایان مهلت ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها وارد مرحله جدیدی می شود. این مرحله که با اعلام قیمت آب و برق از اوایل اسفند ماه سال گذشته کلید خورده است در روزهای آینده با تعیین قیمت بنزین و گازوئیل و تکمیل فرایند ثبت نام از متقاضیان یارانه نهایی خواهد شد. اما همچنان صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی درباره مزایا و معایب این مرحله از هدفمندی یارانه ها حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

برخی از این استادان به ضرورت اجرای هدفمندی یارانه ها درشرایط فعلی کشور باور دارند و بعضی دیگر معتقدند که شرایط برای اجرای مرحله دوم مناسب نیست. ولی در مجموع اکثر کارشناسان در خصوص ضرورت اجرای هدفمندی یارانه ها و تداوم مرحله دوم آن اتفاق نظر دارند و تنها درباره روش مورد استفاده اختلاف نظر دارند.

در همین ارتباط «سید عبدالوهاب سهل آبادی» رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت، «عباسعلی ابونوری» رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری تهران مرکز، «محسن بهرامی ارض اقدس» رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران، «آلبرت بغزیان» استاد دانشگاه تهران، «فرشید سیم بر» استاد اقتصاد انرژی و «احسان فدایی» کارشناس اقتصادی در گفت و گو با ایران نظرات خود را درباره مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اعلام کرده اند.