آرشیو دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۱۷۳
گردشگری
۱۷

تاخیر کنسولگری ایران در استرالیا برای صدور روادید گردشگران

خبرگزاری میراث فرهنگی- با وجود آنکه تورگردانان از افزایش 50 درصدی ورود گردشگر به کشور خبر می دهند و گروه های بسیاری از کشورهایی مانند استرالیا، فرانسه و ایتالیا آمادگی خود را برای سفر به ایران اعلام کرده اند؛ اما به گفته رئیس جامعه تورگردانان تاخیری که کنسولگری هایی مانند استرالیا در صدور روادید دارند، مشکل ساز شده است.

«ابراهیم پورفرج» در این خصوص گفت: در تعطیلاتی که گذشت، وزارت خارجه همکاری خیلی خوبی با ما داشت به خصوص تیم صدور روادید بسیار متفاوت از سال های گذشته رفتار کرد. با وجود آنکه تورگردانان از همکاری وزارت خارجه برای تسهیل ورود گردشگر به کشور بسیار راضی هستند؛ اما همکاری نکردن و تعطیل بودن کنسولگری ها مشکل دیگری پیش روی آنها گذاشته است. پورفرج به تعطیلی کنسولگری ها و تاخیر صدور روادید در آنها اشاره کرد و گفت: کنسولگری ایران در استرالیا 45 روز ویزاها و نامه های ارسالی را نگه می دارد و این تاخیر در صدور ویزا مشکل ساز شده است.

این فعال گردشگری همچنین به درخواست 3 گروه بزرگ از استرالیا که یکی از آنها 30 گردشگر دارد، اشاره کرد و گفت: با توجه به تاخیر کنسولگری استرالیا برای صدور روادید این گروه ها با مشکل مواجه خواهند شد این درحالی است که باید امور را سرعت بخشید.