آرشیو سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۴۹
صفحه اول
۱

شروط و نحوه صدور دفترچه بیمه همگانی رایگان

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان درباره سهم مردم برای ثبت نام بیمه پایه و دریافت دفترچه گفت: ثبت نام و برخورداری از پوشش بیمه همگانی برای عشایر، روستاییان و افراد ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، افراد حاشیه نشین یارانه بگیر و انصراف دهندگان از یارانه رایگان است.

به گزارش ایسنا، دکتر انوشیروان محسنی بندپی با بیان این که 80 درصد افراد فاقد بیمه، جزو اقشار کم درآمد و بیکار هستند یا در حاشیه شهرها زندگی می کنند، اظهار کرد: پرداخت هزینه درمان برای این افراد، فلاکت بار است. بندپی درباره شرایط صدور دفترچه های بیمه گفت: شرط اول داشتن هویت ایرانی و شرط دوم نداشتن هرگونه دفترچه بیمه است.

وی با تاکید بر این که ثبت نام بلافاصله پس از پایان ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و از ساعت 24 اول اردیبهشت انجام می شود، توضیح داد: نامنویسی متقاضیان در مرحله اول صرفا از طریق سایت سازمان با عنوان (http://www.bimesalamat.ir) انجام می شود و در مرحله بعدی زمان ارائه دفترچه های بیمه را از طریق دفاتر پیشخوان دولت اعلام می کنیم. بندپی درباره میزان حق بیمه پایه درمان نیز گفت: حق بیمه آن 5 درصد است که این حق بیمه برای کارکنان دولت و شهرنشین ها 10 درصد است.