آرشیو سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۴۹
سیاسی
۲

امین زاده: قوانین منسوخ شده ساماندهی می شود

معاون حقوقی رئیس جمهور از تشکیل هیاتی متشکل از دولت و مجلس برای جمع آوری و تدوین قوانین منسوخ خبر داد و گفت: با مجلس محترم شورای اسلامی در حال تعامل هستیم تا تمامی قوانین منسوخ شده مرحله به مرحله به مجلس ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، الهام امین زاده با تشریح برنامه های معاونت حقوقی در سال 93 گفت: باتوجه به ضرورت تنظیم لوایح براساس اسلوب واحد حقوقی و قانونی و تنقیحی، قانون لایحه نویسی پس از بررسی های لازم، اعلام و رونمایی خواهد شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور درخصوص برنامه های معاونت حقوقی رئیس جمهور در سال 93 اظهار کرد: باتوجه به این که برخی قوانین منسوخ شده و در کنار قوانین سالم و جاری در حال اجراست و بی اطلاعی از قوانین منسوخ شده در جامعه باعث بروز اختلاف در برداشت و اختلاف در اجرای قوانین می شود باید به ساماندهی قوانین بپردازیم.

وی ادامه داد: این معاونت، نسخ صریح قوانین را شروع کرده است و مردم هم از طریق سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران (dotic.ir) کاملامی توانند قوانین منسوخ شده را ببینند که از طریق ارائه قوانین منسوخ به رنگ قرمز در این سامانه این امر مشخص شده است.

امین زاده با بیان این که قانون لایحه نویسی نیز بزودی اعلام و رونمایی می شود به ارائه آموزش لایحه نویسی به دستگاه های اجرایی از سوی معاونت حقوقی اشاره کرد و افزود: با این امر قوانین و لوایحی که در حوزه های مختلف آموزش، بهداشت، کشاورزی، ورزش، فناوری و... از سوی دستگاه های اجرایی تنظیم می شود به صورت منقح شده و سالم به معاونت حقوقی ارائه می شود و نیاز به تنقیح قوانین پس از تصویب نیست.