آرشیو سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۱۷۴
نفت و پتروشیمی
۱۱

بنزین توزیعی در پایتخت مطابق استاندارد یورو 4 است

شانا- سازمان حفاظت محیط زیست با انجام آزمایش در 12جایگاه توزیع سوخت بنزین تهران اعلام کرد، درصد بنزن و آروماتیک این جایگاه ها بر اساس استاندارد یورو 4 است. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفت: این سازمان با توجه به امکانات خود و تعهدی که به مردم داده است، 12 جایگاه توزیع سوخت بنزین را در تهران آزمایش کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که درصد بنزن و آروماتیک در این جایگاه ها مطابق با استانداردهای یورو 4 است.

سعید متصدی افزود: بنزن و آروماتیک تاثیری بسیار منفی بر سلامت انسان داشته و دوپارامتری هستند که می توانند تشدید کننده برخی بیماری ها باشند. وی تصریح کرد: براساس نمونه های به دست آمده از برخی پمپ بنزین های تهران با درصد پراکندگی مختلف، مشخص شد که میزان بنزن در این جایگاه ها به طور کلی زیر یک درصد و همچنین میزان آروماتیک نیز 24/24 درصد بود که بر اساس استاندارد یورو4 می تواند تا 35 درصد باشد، بنابراین بر اساس آزمایش های انجام شده، بنزین تهران از استاندارد یورو 4 برخوردار است.

توزیع بنزین یورور 4 در سه کلان شهر

متصدی گفت: در شرایط کنونی بنزینی که در کشور توزیع می شود براساس استاندارد یورو 2 است و تنها سه شهر تهران، اراک و کرج از سوخت یورو 4 بهره مند هستند که امیدوارم با همکاری وزارت نفت بتوانیم سوخت یورو 4 را در همه نقاط کشور توزیع کنیم. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: آلودگی هوای کلان شهرهای کشور از جمله، تهران، تنها مربوط به سوخت و بنزین نیست و دلایل مختلفی از جمله نوع خودروها و دیگر آلاینده های طبیعی نیز در این مساله موثر هستند.