آرشیو سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۴۹
ورزش
۱۸

2 باشگاه به تیم ملی بازیکن ندادند

با وجود الزام فدراسیون فوتبال برای آن که تیم های باشگاهی، بازیکنان ملی پوش خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند، دیروز ده بازیکن سپاهان و استقلال قید حضور در اردوی تیم ملی را زدند تا با صلاحدید مربیانشان در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند.

در همین زمینه حتی علی کفاشیان، رئیس فدراسیون هم در نامه ای به باشگاه ها تاکید کرده بود که بنابر بر مصوبه ستاد جام جهانی که به دستور وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده، تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا موظفند با فدراسیون همکاری کرده و بازیکنانشان را برای اردوی آفریقای جنوبی در اختیار تیم ملی قرار دهند. اما انگار این تیم ها صابون همه چیز را به تنشان مالیده اند.

اولین معترض امیر قلعه نویی بود که در حاشیه تمرین دیروز آبی ها با نشان دادن فهرست بازیکنان استقلال به خبرنگاران گفت: خودتان دیدید اگر ملی پوشانمان همراهمان نباشند 11 نفر هم نمی شویم. تعجب می کنم از عضو فراکسیون ورزش مجلس که استقلال را تهدید کرده است. من از او می پرسم که چطور دولت نمی تواند به استقلال کمک کند، اما در این مواقع تیم را تهدید هم می کند. در زمان رای گیری ها می گویید دولت در استقلال و پرسپولیس دخالتی نمی کند، اما در این مواقع معترضید؟

سپاهانی ها هم به صراحت عنوان کردند شش بازیکن ملی پوش خود را پس از پایان مرحله گروهی در اختیار تیم ملی قرار می دهند. همه اینها در شرایطی است که دیروز معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تیم ملی فوتبال را متعلق به همه مردم دانست و گفت: باشگاه ها نمی توانند مانع حضور ملی پوشان فوتبال در اردوها شوند.

حال باید دید فدراسیون فوتبال در قبال این بازیکنان چه تصمیمی خواهد گرفت. آیت اللهی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در همین رابطه گفت: اگر باشگاهی همکاری نکند، به صورت قانونی با آنها برخورد می شود.

هر چند چهار بازیکن ملی پوش استقلال از همراهی تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی سر باز زدند اما مجید صالح، مربی این تیم به عنوان دستیار ایرانی کرش معرفی شد تا در این اردو به عنوان یکی از اعضای کادر فنی حضور داشته باشد. با توجه به انتخاب مجید صالح به عنوان مربی جدید تیم ملی ایران وی دیروز همراه استقلال به عربستان نرفت تا در اردوی تیم ملی حاضر باشد.