آرشیو سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۱۷۴
فرهنگ و هنر
۳۲

کودکان نقاش برای کمک به بچه های سرطانی دست به قلم مو شدند

کودکان نقاش برای کمک به کودکان بیمار تحت پوشش موسسه محک نقاشی های خود را برای فروش عرضه می کنند.

تارا بهبهانی، هنرمند نقاش و معلم نقاشی کودکان در گفت وگو با خبرگزاری مهر در مورد این نمایشگاه توضیح داد: نمایشگاه «سفر به سرزمین های دور» حاصل تلاش گروهی از کودکان و نوجوانان نقاش است که به منظور امیدبخشی و حمایت از کودکان سرطانی موسسه محک در پایان هفته جاری برگزار خواهد شد. وی افزود: این هشتمین سال پیاپی است که در همین ماه و در همین ایام کودکان 6 تا 17 سال آثار خود را برای کمک به کودکان سرطانی محک برای فروش عرضه می کنند که تمام عواید این نمایشگاه به کودکان این موسسه می رسد.

بهبهانی خاطرنشان کرد: آثار این نمایشگاه با تکنیک رنگ روغن کشیده شده اند و موضوع آن «سفر به آن سوی زمین» است که به نوعی آرزو های کودکانه این هنرجویان برای سفر به نقاط مختلف را به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: بچه ها با این تفکر که اگر به نقطه ای دوردست سفر کنند، دوست دارند چه چیزی را ببینند به کشیدن نقاشی مشغول شده اند و قرار شده آرزوهای خود را بکشند. در این نمایشگاه 57 اثر از 57 هنرجوی کودک به نمایش گذاشته می شود.

این مربی نقاشی کودکان با انتقاد از توجه نکردن مدیران دولتی به این نمایشگاه طی هشت سال گذشته گفت: من هشت سال است که این نمایشگاه را برگزار می کنم؛ ولی طی این مدت حتی یک بار هم نشده که یک مدیر دولتی از نمایشگاهی که هیچ مقصودی به جز کمک به کودکان سرطانی ندارد، بازدید کند و این جای تاسف دارد.

فرزند طاها بهبهانی، استاد پیشکسوت نقاشی و مجسمه سازی کشور در پایان سخنانش گفت: سال قبل در روز افتتاحیه بیش از 1000 بازدیدکننده داشتیم و نزدیک به 30 میلیون تومان هم فروش که این از عزم جدی هموطنان کشور برای کمک به کودکان نیازمند خبر می دهد.

این نمایشگاه گروهی ساعت 16 پنج شنبه 28 فروردین ماه در محل موسسه محک افتتاح خواهد شد و حضور در آن برای عموم آزاد است.