آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۱
صفحه آخر
۱۲

زد و خورد جوانان فلسطینی با صهیونیست ها در اطراف مسجدالاقصی شدت گرفت

براثر درگیری شدید میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در اطراف مسجدالاقصی دست کم 37نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع فلسطینی ضمن تایید این خبر اعلام کردند نیروهای اشغالگر از چند روز پیش با محاصره کامل مسجدالاقصی از ورود نمازگزاران زیر 50سال به مسجد جلوگیری کردند.

صهیونیست ها از سه شنبه شب همه درهای ورودی به مسجدالاقصی را بستند و از ورود بیشتر فلسطینی ها جلوگیری کردند به طوری که عده بسیار کمی توانستند خود را به داخل مسجدالاقصی برسانند.نیروهای رژیم صهیونیستی با یورش به صحن های مسجدالاقصی از بمب های صوتی و گاز اشک آور برای پراکنده کردن نمازگزاران استفاده کردند.

همه این اقدامات اشغالگران با این هدف بود که راه برای ورود گروهی از افراطیون شهرک نشین به مسجدالاقصی هموار شود. شهرک نشینان صهیونیست ادعا کردند می خواهند برای تقدیم قربانی به مناسبت عید پسح وارد مسجدالاقصی شوند. به همین دلیل گروهی از فلسطینی ها طی روزهای هفته جاری در مسجد مانده اند تا با این عناصر افراطی مقابله کنند.صهیونیست های تندرو و افراطی اخیرا به بهانه های مختلف وارد صحن های مسجدالاقصی می شوند و نیروهای اشغالگر با حمله به فلسطینی ها امنیت این عناصر افراطی را تامین می کنند.در همین راستا یگان هایی از نظامیان تک تیرانداز صهیونیست نیز در پشت بام خانه های اطراف مسجدالاقصی مستقر شده اند.