آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۱
صفحه آخر
۱۲

افشاگری تروریست دستگیر شده در لبنان با دلارهای آل سعود آدم می کشیم

یکی از تروریست ها که در بمب گذاری های متعددی در لبنان دست داشته است پس از دستگیری اعتراف کرد پول بمب ها و آماده سازی خودروها برای عملیات تروریستی را عربستان سعودی در اختیار آنان قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمد عبدالحمید قاسم معروف به مراد علمدار و ابوعبده اطلاعات زیادی را از خودروهای بمب گذاری شده که قبلاگروه های تروریستی تکفیری از سوریه وارد لبنان کرده اند فاش کرد.

ابوعبده که یک تبعه سوریه از منطقه القلمون است به همراه دو همدستش و برادر بزرگترش در شهرک عرسال بازداشت شد.

وی وابسته به جبهه النصره از گروه های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه است.

این تروریست عامل بمب گذاری های متعدد در لبنان بوده که اکنون در چنگ نیروهای امینتی لبنان است.

وی به بازجوها گفته است که مسئول لجستیکی و اداری گروه لواءالحق وابسته به النصره بوده و پول ماموریت های خود را از عربستان سعودی دریافت می کرده است.

به گفته وی پول های فرستاده شده از عربستان صرف خرید سلاح، خودرو، مواد منفجره برای بمب گذاری خودروها می شد و پسر عمویش مسئول خرید خودروهای دزدیده شده و بمب گذاری آنها قبل از انتقال به لبنان بوده است.

مداخلات عربستان سعودی در امور داخلی لبنان کاملامحرز شده است و علاوه بر ارسال تسلیحات و مواد منفجره برای تروریست ها در امور سیاسی این کشور نیز دخالت می کند.

در همین رابطه مقامات گروه 14 مارس که به عنوان همپیمان عربستان سعودی در لبنان و مخالفان سرسخت جنبش مقاومت شناخته می شوند یکی پس از دیگری عازم ریاض می شوند تا برای انتخاب رئیس جمهور آینده با مقامات عربستان مشورت کنند.

رئیس جمهور جدید لبنان باید تا پایان هفته اول خرداد ماه آینده انتخاب شود و نبیه بری رئیس مجلس لبنان اعلام کرده است که به زودی نشست های پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور از میان نامزدها برگزار می شود.

تاکنون به طور رسمی سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی و از گروه 14 مارس نامزدی خود را اعلام کرده است.

سعدالدین حریری نخست وزیر پیشین لبنان هم شخصا ماموریت یافته روند انتخابات ریاست جمهوری را به نفع رژیم سعودی هدایت کند.