آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مدیر امور وظیفه وزارت دفاع خبر داد: برگزاری ششمین جشنواره جوان سرباز در خرداد ماه

مدیر امور وظیفه وزارت دفاع گفت: ششمین جشنواره جوان سرباز خردادماه سال جاری به میزبانی ارتش برگزار می شود.

سرهنگ محمد کوهکن با اعلام این خبر اظهارکرد: در پنجمین جشنواره سرباز جوان پرونده 183 سرباز و 25 فرمانده پایور بررسی شد که 45 سرباز وظیفه و 13 فرمانده پایور به عنوان افراد نمونه تعیین شدند، از میان سربازان وظیفه چهار سرباز به دبیرخانه جوان سرباز معرفی شدند و یک نفر به عنوان برگزیده برتر به جشنواره حضرت علی اکبر(ع) که خردادماه برگزار می شود، معرفی شده است.

وی تاکید کرد: جشنواره سرباز جوان در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توجه هرچه بیشتر به جوانان و نقش ویژه آنان در توسعه کشور و نظر به ضرورت اهتمام به این نیروها و ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تامین امکانات به منظور پرکردن اوقات فراغت برگزار شد.

حجت الاسلام محمدباقر ابراهیمی رئیس اداره عقیدتی سیاسی صنایع دفاع نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه سربازان نقش زیادی به عنوان سربازان ولایت و نظام دارند و موجب اقتدار نظام هستند، اظهار کرد: معیارهای زیادی برای اقتدار و استحکام یک نظام مطرح است ولی در این میان نیروی نظامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: اگر کشوری از نظر نیروی نظامی ضعیف باشد کشورهای دیگر قصد حکومت به او را دارند. بنابراین باید از نظر نظامی قوی باشیم و در این عرصه دو محور اصلی تجهیزات و نیروی انسانی مطرح است و نیروی انسانی به دو دسته نیروهای رسمی و سرباز تقسیم می شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی صنایع دفاع افزود: از وظایف وزارت دفاع قرار دادن امکانات در دست نیروهاست و باید ارزش خدمت در نظام اسلامی را بدانیم و نظام نیز قدر سربازان خود را بداند.