آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد: آفت زدگی یک میلیون هکتار از عرصه های طبیعی زاگرس

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: وجود آفت و امراض در یک میلیون هکتار از عرصه های طبیعی منطقه زاگرس شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا از ایلام «بهمن افراسیابی» در نشست تخصصی حفاظت از جنگل های زاگرس اظهار داشت: در چهار میلیون هکتار از عرصه های طبیعی آفات و امراض شناسایی شده که 800 تا یک میلیون هکتار از این عرصه ها را کانون بحرانی در منطقه زاگرس تشکیل داده است.

وی بیان کرد: 109 میلیون هکتار از عرصه های طبیعی کشور برای تولید سوخت های جنگلی استفاده می شود که با جایگزینی سیلندر گاز این برداشت چوب از جنگل کاهش یافته است.

افراسیابی با بیان این که بهره برداری از عرصه های جنگلی بیش از ظرفیت آنهاست تصریح کرد: اکنون 2/5 برابر ظرفیت مراتع کشور دام وجود دارد و زندگی 960 هزار خانوار معادل پنج میلیون نفر وابسته به جنگل و مراتع طبیعی است که از حد استاندارد و ظرفیت عرصه های طبیعی کشور بیشتر است.

وی اضافه کرد: این سازمان و به دنبال آن وزارت جهاد کشاورزی در پی تعریف و اجرای طرح هایی با اولویت حفاظت از عرصه هایی است که همگام با طرح های در دست اجرا در نقاط مختلف کشور این طرح های حفاظتی نیز اجرا شود.

ایران دارای 134 میلیون هکتار عرصه طبیعی است که 84 میلیون هکتار از آن را جنگل ها، 36 میلیون بیابان و 14 میلیون را مراتع تشکیل داده است.