آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۸۰۷۹
اجتماعی
۱۰

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت قضات:10 هزار قاضی در کشور امر قضاوت را بر عهده دارند

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات گفت: حدود 10 هزار قاضی در کشور امر قضاوت را بر عهده دارند ضمن اینکه به حدود 4 هزار نفر دیگر در این زمینه نیازمند هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان علی رنجبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این معاونت وظیفه ارزشیابی و نظارت بر عملکرد و وضعیت قضات، جابه جایی ها، عزل و نصب ها، اعطای سمت ها، میزان کارایی قضات و توانمندی آنها و... را بر عهده دارد.وی بیان داشت: ملاک های مختلفی در ارزشیابی قضات مورد تاکید است از جمله آنها می توان به رعایت اخلاق و آداب، حسن خلق، رعایت شان قضائی، قدرت استنباط، دانش و مهارت قضائی، رعایت جهات پیشگیرانه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. رنجبر بیان کرد: افرادی که در مجموعه دادگستری فعالیت می کنند باید ویژگی هایی همچون تعهد، روحیه بدهکاری به نظام، صحیح العمل بودن، تلاش و... را داشته باشند، زیرا کار قضاوت بسیار حساس و خطیر است.

وی گفت: حدود 10 هزار نفر قاضی در کشور امر قضاوت را بر عهده دارند ضمن اینکه به حدود 4 هزار نفر دیگر در این زمینه نیازمند هستیم و قرار است، سالانه 800 نفر به مجموعه دادگستری اضافه شوند که با این روند در مدت پنج سال کمبود نیرو تامین می شود.وی تصریح کرد: بر اساس ارزشیابی و نظارت بر عملکرد قضات آنها در پست خود ارتقا می یابند.