آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۳
جامعه
۱۷

کاهش 50 درصدی سوء تغذیه کودکان ایرانی

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، آمار سوء تغذیه در کودکان کشور را از نظر کوتاه قدی و کم وزنی اعلام کرد و گفت: آمار سوء تغذیه در کودکان کشور، کاهش 50 درصدی را تجربه کرده است.

زهرا عبداللهی در گفت وگو با فارس، دلایل کاهش سوءتغذیه کودکان را انجام برنامه هایی با عنوان تغذیه با شیر مادر تا شش ماهگی و توزیع رایگان قطره های آهن و ویتامین به کودکان زیر دو سال عنوان کرد.

وی با بیان این که متاسفانه الگوی مصرف تغذیه در خانوارهای ایرانی به سمت مصرف مواد غذایی پرچرب، پرکالری، چرب و شیرین مانند فست فودها تغییر کرده است، افزود: هم اکنون بیشتر بیماری ها، بر اثر تغذیه غیر اصولی ایجاد می شوند در حالی که با تغذیه صحیح 30 درصد سرطان ها و 50 درصد بیماری های قلبی و عروقی قابل پیشگیری است.

عبداللهی با تاکید بر این که اصلاح الگوی مصرف غذا، شناساندن گروه های غذایی به مردم و جایگزین کردن های آنها در وزارت بهداشت دنبال می شود، گفت: روند چاقی در کودکان طی سال های گذشته چند برابر شده، به همین دلیل باید مادران رفتارهای غلط تغذیه ای و الگوی مصرفشان را اصلاح کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درباره سوء تغذیه در کودکان ایرانی نیز اظهار کرد: سوء تغذیه در کوتاه قدی کودکان 6 درصد شده است در حالی که 20 سال پیش این رقم 20 درصد بود.

وی تصریح کرد: سوء تغذیه مربوط به کم وزنی نیز در کودکان وجود دارد که اکنون این رقم به 4 درصد رسیده در حالی که در گذشته 16.6 بوده است.