آرشیو دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۴
صفحه آخر
۱۲

حضور 13 چهره اخوان المسلمین در دولت آمریکا

منابع خبری از حضور 13 چهره شناخته شده اخوان المسلمین در مسئولیت های حساس در دولت آمریکا خبر می دهند.

به گزارش فارس، به نقل از روزنامه عربستانی «الوطن»، 13 عضو سازمان جهانی اخوان المسلمین در میان مسئولان و چهره های شناخته شده دولت فعلی «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا حضور دارند.

این روزنامه در ادامه به معرفی شش تن از این چهره ها پرداخته و می نویسد، «عارف علی خان»، وکیل هندی عضو کانون وکلای کالیفرنیا و از مدیران ارشد سازمان امنیت داخلی آمریکاست که سال ها در وزارت دادگستری این کشور نیز حضور داشته است. وی که یکی از بنیانگذاران اخوان المسلمین است مدتی نیز معاون شهردار لس آنجلس بود.

«محمد الابیاری»، متولد اسکندریه مصر نیز عضو شورای مشاوران امنیت ملی آمریکاست که به نوشته این روزنامه از سال 2011 در وزارت امنیت داخلی آمریکا مشغول است. وی جزو 26 نفری است که به اسناد محرمانه این سازمان دسترسی دارد. «رشاد حسین»، یکی دیگر از چهره های شناخته شده اخوان المسلمین است که سالها است به عنوان فرستاده ویژه دولت آمریکا در سازمان جهانی کنفرانس اسلامی خدمت می کند و از سال 2006 نیز عنوان مشاور حقوقی کاخ سفید را بر عهده گرفته است.

وی مسئول تنظیم برخی سخنرانی های مربوط به سیاست خارجی آمریکا از جمله سخنرانی اوباما در دانشگاه قاهره است.

«سلام المریانی»، «محمد ماجد و ابوالبطل» نیز از جمله چهره هایی است که به ترتیب در سازمان امنیت ملی آمریکا، اف بی آی و شورای روابط خارجه آمریکا دارای مسئولیت های کلیدی هستند. این عده نیز از چهره های شناخته شده اخوان المسلمین محسوب می شوند.